Artis Berhenti Kerja !!!

Salam 1 Letup !
hari ni aku nak update tentang aku berhenti kerja...padahal minggu lepas...hahahaha..
tapi sibuk show charity sana sini, aku baru sempat update hari ni...
biasalaa..baru2 mula masuk belajar semua, hidup kucar kacir sikit...hahahaha
lagi2 dah duduk rumah sewa..culture shock sikit laa...huahuahua...

pasal rumah sewa tu kita cerita lain kali...hahahaha...
aku nak cerita pengalaman aku kerja...
mungkin pada orang lain biasa je kan???...tapi pada aku, aku dah mencatat satu rekod baru dalam hidup baru aku...*gaya aku macam buat konsert dekat albert hall je..hahahaha*
sebab apa aku cakap macam tu..keluarga aku banyak sangat rule..antaranya adalah tak boleh kerja sampai habis diploma...tapi disebabkan masscomm ni banyak sangat guna duit yang melampau...ditambah pulak duduk rumah sewa sekarang ni...anak - anak lagi nak bagi makan..hahahaha...setelah pujuk rayu, aku dapat kerja..macam annoying kan???....hahahaha

aku kerja dekat kedai serbaneka macam kedai murah2 macam kedai runcit macam gitewww laaa..
banyak gila pengalaman yang aku dapat...kalau aku cerita mahu jadi cerpen pulak..hahahaha
aku semakin menghargai dunia dan duit yang abah aku bagi...aku dapat rasakan betapa payahnya, penatnya cari nafkah bagi sesuap nasi..cewah !..

aku bersyukur sangat aku dapat kerja dekat kedai tu..
kena marah tu biasala...
kita marah pekerja lain tu pon biasalaa..
kita berdendam dengan pekerja biasa tu pon bialasa..
kita menangis pon biasalaa...
ada ke patut aku kena fitnah masa hari last aku kerja...menangis laa aku..aku ni dah laa jiwa soletip sikit...hahahaha...nasib ada orang yang tenangkan aku...hahahaha

dan orang nya adalah...


yay !...dia adalah Nazatul Nadia ...kawan masa sekolah menengah dulu...masa form 1 sampai form 3..tapi dulu tak rapat mana pon..tapi dah kerja ni jadi rapat pulak...
dialah kawan aku kawan sedih, kawan menangis kawan ketawa, kawan sepak terajang, kawan gosip, kawan mengutuk, kawan luah perasaa dan macam2 jenis kawan lagi laa...
kalau tak ada dia ni..hari kedua masa masuk kerja tu aku dah give up..hahahaha
thanks wey !..cuti nanti kita kerja lagi tapi tempat lain..serik ! tempat lama..hahahaha

dan pekerja setrusnya adalah


hah..!..ni bukan kanak2 tabika kemas ye??..hahahaha..pendek je orangnya...tapi umr dah tua..pakwe askar pulak tu...nak yang ganas je...aummm...hahahaha....umur dia 22 tahun....aku sampai kena buat 'booty tooch' supaya muka aku nampak dalam camera...tak kan nak suruh naik kerusia pulak kan...eh..nama dia kitaorang panggil dia Kak Ana.....dia adalah antara pekerja yang kitaorang selalu buli..hahahaha...
dan dia palin rapat dan dia paling rajin dan dia paling suka ketawa...kalau boleh ketawa terangguk angguk sampai ke lantai...kadang2 sampai nak masuk tong sampah dia ketawa..melampau kan??..hahahaha
sumpah menangis aku bila nak tinggalkan kak ana ni...
dia antara pekerja yang rapat dengan aku dan nadia...
p/s untuk kak ana: kerja betul2 okey??...jangan berangan dan jangan berhenti kerja okey ??? =)

dan gambar yang terkakhir adalah merupakan seorang pekerja yang cuba untuk semangat setiap pagi bukak kedai..yang cuba beruasaha setiap hari..orang yang sentiasa sabar dengan segala2nya...dan dia adalah...


hahahahaha...aku laa artis tersebut..hahahaha
dia laa selalu kantoi curi tulang tapi kadang2..hahaha dan paling teruk sekali kantoi baca novel..hahaha..habis kena sindir denga manager dua hari...bapak malu gila...hahahaha...
dan dia adalah orang yang paling banyak merungut..
hahahahhaa...
kepada semua majikan di luar sana...
jangan segan nak ambil aku kerja pulak..hahahaha =)

dan aku menagis bila nak berhenti malam tu...kedai ni ada 4 dekat Kota Tinggi tu...aku pergi semua kedai mintak maaf dan segala2 nya ...sumpah aku sedih...sampai sekarang aku rindu dengan diaorang...

kita susah lupakan cinta pertama dan macam tu laa perasaan aku.. =)
cerita ikhlas ni dibawakan khas oleh SimplySiti dan Liberes..hahahaha



1 comment:

  1. hahahha


    retis seyhhhh

    pergh,,camne ek muka kau nangis fiz??mesti burok kan? :P

    ReplyDelete

Blog Copyright : Hafiz Jauhari. Blog Design by Sabrina Tajudin. Powered by Blogger.