Tuesday, November 30, 2010

~LAPAN adat dalam bercinta~

tiba-tiba teringin nak buat entry
saya tak kisah orang nak baca ke tak
tapi harap-harap ada la ye...
enrty kali ni nak cerita tentand adat...bukan adat pepatih atau adat temenggung
tapi adat dalam bercinta...
mood jiwang pula petang yang hujan ni..kih3
pernah bercinta???
baru nak berjinak-jinak dalam bercinta??
jom serang survey ini...kih3

berkongsi dalam bi nya "sharing is caring"..kih3
dalam dunia percintaan ni,,orang yang di lamun cinta akan berkongsi semuanya tidak kira waktu senang malah waktu genting juga.Jadi jangan peliklah kalau kalau ini satu perkongsian dalam bercinta tapi DLIARANG keras dalam "perkongsian tubuh badan" ya??..budak zaman sekarang ni mudah terjebak dalm kongsi2 mcm ni..kih3..

Setiap saat perlu di laporkan
betul tak??pasangan kita kalau boleh nak tahu je apa yg kita buat sampai tido pon tanya pakai apa??kih3...kalau pasangan yang berjauhan mcam sorang d Kedah dan sorang d Johor...mesti la nak tahu buat apa kan??

kehadiran orang ketiga
c
uak tak dengar???memang la tapi ni la dugaan dalam percintaan dan membuatkan kita lebih matang untuk mengekalkan hubungan cinta kita ni...
masalah mencari keserasian
dibesarkan dalam alam berbeza mesti la susah untuk mencari keserasian,jadi adatlah kalau bertelagah dalam mencari keserasian .

halangan dan dugaan
dalam dunia cintan cintun ni kalau tak ada cabaran bukan bercinta nmanya kan.Jadi janagan takut pada cabaran kerana itulah adat dlm bercinta.

perasaan BOSAN
kalau lama sgt bercinta bosan kan???kalau da kahwin nanti macam mana ek??kih3...itulah seabanya kita memerlukan variasi dalam bercinta...fikir kreatif ukey??

berselisih faham
sedangkan lidah kena gigit,,sedangkan makan durian sebabkan mulut busuk,inikan pula pasangan bercinta.Dengan cara bergaduh ini la kita dapat mengenal lebih rapat dan dalam anatara satu sama lain =D

cemburu
cemburu tanda sayang...dari dulu kita da dengar kan??jadi bukan sesuatu yang luar biasalah apabila dalam bercinta wujudnya perasaan cemburu tapi jangan cemburu buta...nanti kalau terhantuk dinding macam mana??kih3 =P







Hafiz: cinta??apa itu cinta???


8 comments:

  1. knp semua cam xde kaitan ngan saya??
    hak3...
    cuma yg terakhir tu betul lak.haish

    ReplyDelete
  2. salam hafiz, apapun dalam percintaan, jaga batas2 pergaulan. Jaga diri dan hiasi peribadi dengan peribadi yang mulia.Berpegang teguh kepada ajaran agama kita..InsyaAllah kebahagiaan di penghujungnya...

    ReplyDelete
  3. ~cik miera??~
    ~x de sume tu??pelik neyh??baik cek..kih3~

    ReplyDelete
  4. ~cek hasleena...~
    ~btol sgt tu...setuju.....~

    ReplyDelete
  5. adat2 yg akan mendinginkan hubungan.. huhu..

    ReplyDelete
  6. aihhh, penat nye bercinta..
    *SIGH*
    HAHAHAHAHAHAHAH :)

    ReplyDelete

PREVIOUS POST

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...