Monday, November 29, 2010

~BAHAYA ni...!!!..tolong ingatkan kamu..!!!~

ni tentang social network la..
apa lagi kalau bukan muka buku a.k.a Facebook..
jangan serakah sangat ye nak baca entry ni..kih3
tarik nafas ber meter-meter ye..
jgn smpai terhumbus angin ikot "pintu belakang" sudah ye..kih3

ni tentang aplikasi dlm FB tu ye..
iaitu tagging...
semua org suka msokkn gambar dahulu kala zaman sebelum wujudnya segala tamadun kan??
nk mengimbau zaman2 lanun dulu..kih3
dawai2 ingatan pon da karat kan??
tak cuba minom susu Anmun Gold??...katanya bgos untuk ingatan kan??hehehe
baiklah..
kadang2 kita pernah tak terpikir yang gambar tu akan memalukan atau mengaibkan mereka??

antara BAHAYAnya adlah:

men-TERGOLEK-kan maruah seseorang.
kenapa??
setiap org ada perubahan tidak kira baik atau tidak
dari pelbagai aspek termasuk lah SAIZ..
cuba gambr yang di tag tu zaman kegemilangan 'berisi' dia??..tak ke malu org tu dengan kawan2 baru dia kalau nampak gambar tersebut??....sebelum nat tag tu tanya tuan punya tanah dulu ya???boleh ea??


terdedah segala AIB orang.
kalu da aib,,mesti la berkaitan dengan perbuatan kan??..sebagai contohnya,,dulu seksi meksi + terdedah segala lurah dendam yang menikam jiwa umat lelaki yang imannya senipis kain organza dan di "upload"kan...Mungkin sekarang da berubah ke hulu jalan semula..yela,,da berumur kan..Tetapi dengan adanya gambar tu boleh menggugat rahsianya dahulu..jadi sebelum upload tu lihat serubahan terkini orang tu de ya??

komen yang meMALUkan.
seronok nya gambar kita di komen kan??termasuk la yg merepek lagi kerepek rangup yang penuh rencah kan...mugkin komen tersebut menyinggung perasaan dia waluapun anda berniat gurau senda tapi semua org mempunyai tafsiran sendri kan??
FYI,,ada yang turun naik lif pergi mahkamah atas saman malu tau..!!
kawan ker,,jiran ker,, kalau org tu tersinggung...dengan mudahnya dia akan mencampak kata-kata "see u in court..!!.."..tak ker haru biru- biru laut???...
jadi..hati-hatilah ...





klik untuk lihat gambar secara gemuk ukey??kih3





Hafiz: sedang on9..kih3

4 comments:

  1. sebab tu saya terpaksa privatekan pic saya yg kene tag.sebab pernah terjadi, dorg amik pic saya yg ckai tudung n tag saya.malu lak rasa bila org tgk.
    so, better private kan je terus kan

    ReplyDelete
  2. ~btol tu cik miera..!!!~
    ~nk msokkn pic tu pon kena plih jugak...`
    ~x lay sembarang jex....~

    ReplyDelete
  3. ~btol tu boloque..!!~
    ~stuju sgt..kih3~

    ReplyDelete

PREVIOUS POST

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...