Jadi Penulis Skrip di Filem Pendek Racun Palsu !!!

Salam 1 Aw Aw Aw.
salam maal hijrah buat semua.
apa azam tahun baru kali ni? hew hew hew
kali ni aku nak tunjuk group assignment yang aku buat untuk subjek broadcasting masa sem 5 hari tu
patutnya dua hari shoot tapi jadi 3 hari sebab lighting bulb meletop.
terus tukar scene scene yang tak memerlukan lampu soptlight tu. hahaha
masa shooting ni dalam bulan puasa tau.
jadi kiteorang kena fikir satu jalan cerita yang shoot dalam 1 tempat je dan of course SEJUK !!! hahaha
jadi di atas you tube-ing idea. terhasilah sebuah cerita baru iaitu Racun Palsu.
tajuk tu aku pilih dan semua setuju. sebab semua dah tak tahu nak pilih tajuk apa yang sesuai dalam pada masa yang sama, orang tak tahu tentang jalan cerita tu.
filem pendek ni susah sikit tau. jangan main main.
nak rungkaikan dan simpulkan satu cerita dalam masa 15 minit.

ni di sebalik tabir masa shooting




hahaha. tu dia. semua posisi aku jadi, cameraman, lighting man, runner man, shouting man. cuma tak jadi batman je. hahaha
cuba semua sekali. baru lah ada pengalaman sikit.
ni shooting dekat rumah penerbit sendiri. nama samaran dia comel. cuba korang teka yang mana orangnya.
hahaha.
pelakon pon kitaorang amik 4 orang je. lecturer kasi crew sendiri yang berlakon. tapi macam tak ada watak yang sesuai. hahaha. baik bagi orang lain je. yang jadi mak tu adalah kawan kepada mak penerbit. kerja apa? biarlah rahsia. hahaha. filem kitaorang ni cuma tak tercalon dalam anugerah skrin je. hahaha
korang kalau nak diaorang jadi pelakon korang punya filem ke drama, jumpa aku dulu.
bagi aku duit deposit dulu. muahaha

ni aku tunjuk sikit di sebalik tabir kitaorang punya filem


dah siap shooting, tiba masanya untuk di edit !
lima hari wooo edit. penerbit kitaorang yang edit.
kami bagi sokongan moral dari belakang. mana muat satu komputer tu ramai tangan an? hahaha
dan dah siap.
tiba masanya untuk di preview dekat lecturer.
berderau wey. hahaha

nah aku tunjuk teaser dulu


hah? amacam? teruja tak? hahaha
tak teruja? korang memang nak kena dengan aku. hahaha

okey ni dia full filem pendek.
aku bagi dia punya sinopsis dulu. baru lah korang faham ye dok?

Malik merupakan anak emak dan pada suatu hari beliau telah menyuarakan perasaannya yang ingin berkahwin tetapi ditentnag keras oleh emaknya iaitu Puan Ainur, seorang yang bengis tetapi penyanyang terhadap anaknya. Perkahwinan Malik berjaya dilaksanakan dengan gadis bernama Maya, seorang wanita yang cantik dan bersopan santun. Perkwahwinan Maya tidak panas sehingga ke petang apabila di timpa segala musibah dari orang sekelilingnya. Masih adakah kebahagiaan untuk mereka?

hah? amacam? setanding filem Ombak Rindu tak?
muahahaha :P


apa komen korang?
janganlah kutuk kaw kaw punya, ni amatur punya hasil kerja tangan tau?
kira okey ape? ceh ! angkut bakul sendiri aku ni. hahaha
terima kasih sebab tengok filem pendek yang tak seberapa ni hah. hahaha

ni lah muka muka orang badang disebalik cerita ini
seksinya aku. muahaha :)

then, aku nak tunjuk sesuatu yang mengancam, seksi, yang menggairahkan,
jeng jeng jeng,
hahahahaha....taraaaaaaaaaa



tolong abaikan jerawat penaik seri muka aku tu. hahaha
eh, kalau sesiapa nak hired aku jadi penulis skrip boleh jugak.
amacam? boleh tak ? hew hew hew.
*goyangmontot*


No comments:

Blog Copyright : Hafiz Jauhari. Blog Design by Sabrina Tajudin. Powered by Blogger.