Artis Kampung...!!!

Salam 1 auw...auw...auw
hari ni tak ada mood sebenarnya nak update blog ni hah...
tapi siapa yang addicted dengan blog tu dia tahu laa rasanya kalau tak update blog walaupun sehari..
gila wey,,,
gila talak pon ado...kah3

tapi hari ni aku nak cerita sikit..
sekarang ni kan dah zaman teknologi kan...semua dah canggih segala bagai...
semua berebut nak smart fon macam Black Berry n iPhone..
nak iPad segala bagai...
ramai yang dah ada sekarang ni...
kalau tak masuk Universiti belum tentu aku dapat laptop..
kalau tak ambil course masscomm ni belum tentu aku dapat kamera DSLR...
kalau tak buat esaimen yang berlambak ni belum tentu aku dapat Broadband...
kalau fon aku yang lama tu hilang belum tentu aku aku dapat fon touch screen (Sony YENDO)

nampak tak??
boleh buat sajak bertajuk KALAU..kah3
aku teringin sangat nak guna iPhone atau BB...
hurmm..entahlaa..
bukan aku tak bersyukur dengan apa yang ada tapi naluri seorang manusia nak lebih dari apa yang dia ada...dan naluri iri hati dengan kepunyaan orang lain...

bukan tu je..
aku nak beli pakaian sendiri...tak kisah laa..seluar dalam pon nak yang berjenama sikit..
ni beli yang selonggok tu hah..kah3..nampak tak sedih??..kah3
sumpah aku cemburu dengan anak orang kaya...
mintak macam2 dapat...jeles..!

tapi tiap kali aku nak beli sesuatu aku teringat dekat mak bapak aku dekat rumah..
yang dah tua krepot tu hah...erk??..macam anak derhaka tak??kah3..gurau je tau mak dengan abah...hu3
sebab apa??..aku bukan miskin tapi keluarga sederhana..
bohong laa miskin kan??..
tapi masa aku beli sesuatu tu aku terpikir dengan duit mak bapak aku..
apa yang aku beli dah laa guna duit hutang...maksud aku PTPTN..kah3
kadang2 guna duit abah..
jadi tersentap sikit nak beli barang ke..
tapi setakat ni aku tak sedih sangat kalau duit tu habis atau luak..sebab aku beli untuk diri sendiri dan kebanyakannya adalah makanan..kih3..
sebab tu laa tak beli apa2 yang melampaui batas..kah3..kalau beli BB ke iPhone nak bayar bulan2 macam mana??..kau ingat kenyit mata dapat lepas ke??
tapi agak2 taukey maxis ada anak dara lagi tak??...mana tahu boleh lekat jodoh?..
*strategi tak payah bayar bil apa2..kih3*

bila tengok kecanggihan semua depan mata..aku cuma mampu telan air liur je...
dalam hati cuma cakap 'tak pe..nanti dah kerja kau beli laa dengan duit kau sendiri pis'
tapi masa tu dah tua...tak seronok laa zaman tu..patutnya zaman remaja ni kan??..tapi nak buat macam mana...nasib badan...

huargghh..!!
tiba2 makin kuat hati nak gadget2 terkini..kih3

tapi tak apa..
aku bersyukur je dengan apa yang ada,,,

"mak abah, jangan tinggalkan adik dulu ea??...keputusan UPSR, PMR, SPM adik tak elok dan kecewekan mak abah kan??...adik nak tebus dengan kejayaan diploma adik nanti...adik dah banyak guna duit abah dengan mak...mak abah dah banyak doakan adik...adik mintak maaf kalau ada guris hati dan perasaan mak abah....adik mintak maaf kalau mintak duit lebih dan mintak macam2..hu3...insyaallah adik akan usaha kuat sikit dan adik akan bagi mak abah selempang pink masa konvokesyen nanti....masa tu adik nak tengok mak abah menangis sebab kejayaan adik...tebus airmata keputusan yang dulu....mak abah tunggu adik tau... =) "

fuhh..!!..1st time aku buat entri sampai2 menangis segala bagai ni..kah3
penat tau cover air mata depan roommate ni..kah3


No comments:

Blog Copyright : Hafiz Jauhari. Blog Design by Sabrina Tajudin. Powered by Blogger.