Friday, September 16, 2011

Review Novel : Bertaut Sayang | Nisa Humaira

Salam 1 auw..auw..auw..
hari ni pon fiz nak update tentang novel...lepas je baca novel Sayangku Merajuk...fiz terus sambung baca novel Bertaut Sayang...masa banyak free jadi memudahkan fiz baca novel...dah masuk study week kan..kah3

kali ni cuma dua hari je fiz baca walupun sebanyak 625 muka surat..cool tak??..hu3..tapi dah 3 hari lepas kot baca...tak ada nak buat apa pon tu yang kusyuk je baca...sampai laa kena sindir dengan kawan..alangkah bagusnya kalau fiz kusyuk study macam baca novel...kah3...sentap mak..!..kah3



novel Bertaut Sayang ni hasil nukilan Nisa Humaira..dari Fajar Pakeer...fiz tak pernah dengar pon jenama ni??..Sorry...novel ni fiz ambil kakak punya..dari terbiar dekat rumah tu baik fiz baca...kan??..tapi novel ni dah lama tau..tahun 2010..

belum kita komen mengomen kita baca sinopsis dulu:

Benarkah cinta sejati itu terlalu sukar untuk dimiliki? Adakah kasih suci itu mampu untuk dikecapi atau semua itu hanya sekadar angan dan mimpi?

Zarynn Nursofeanna, gadis cantik yang memiliki segalanya. Dia punya rupa dan semua yang diimpikan wanita lain. Namun hatinya terlalu sukar untuk dimiliki. Dia tidak percayakan cinta. Kekecewaannya di masa lalu membuatkan hatinya bagai terlalu keras untuk menerima kehadiran seorang lelaki sehingga dia sanggup untuk membuat temu janji demi temu janji dengan lelaki-lelaki yang ditemuinya dalam ruang sembang.

Kauthar Zaffrin, lelaki yang hanya mengimpikan kehidupan yang sederhana. Cintanya pernah dihancurkan oleh wanita bernama Haifa Jameela, membuatkan hatinya tertutup untuk bercinta lagi. Namun, kehadiran Zarynn mengubah segalanya. Hati yang dulu tertutup kembali terusik. Pun begitu, dia tahu Zarynn tidak mampu untuk dimiliki. Gadis itu terlalu sempurna di matanya. Lantas dia sanggup bertaruh dengan nasib hidupnya.

Bagaimanakah berakhirnya sebuah pencarian? Mungkinkah ada mentari esok yang mampu memberi sinar dan membawa pergi mendung luka semalam? Adakah akan bertaut sayang dalam hati dan jiwa mereka?

dah baca??
teringin tak nak baca??

urmm..nak dengar yang baik dulu ke yang grrrr sikit??..kah3.bajet juri hebat je kan??..kah3

okey laa..dalam novel ni pon ada kesalahan ejaan tapi tak banyak...
cetita dalam ni pon sesuatu yang lain dari yang lain...
'kisah' antara hero dengan heroin dia tak banyak sangat ...tu yang sangat unik..
dalam kisah ni pon ala2 30 Hari Mencari Cinta tapi ditukar 40 Mencari Calon Suami...kah3..
cari calon suami tu dipanggil memburu reptilia...nak tahu kenapa???..boleh laa baca buku tu sendiri

dalam ni jugak macam mana kehidupan mencari jodoh menggunakan ruangan chat ...dari situ kita dapat belajar jaga diri..kah3
novel ni jugak banyak main emosi...pandai tarik pembaca untuk kita selak mukasurat seterusnya..kadang2 kita tak perasan benda tu berlaku...memang kena baca laa...kah3

tak sia2 =)



Hafiz: Bisikkan cintamu di hatiku agar hilang segala resah di kalbu...

No comments:

Post a Comment

PREVIOUS POST

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...