Tuesday, June 21, 2011

Larangan Ke Kelas CTU (AGAMA) di Universiti...!!!

Selamat malam dan Salam 1 auw..auw..auw...
hari ni fiz cadang nak buat 3 entri ke atas...
sebagai balasan fiz tak buat entri selama 2 hari...hehehehe..
bukan orang kisah pon kan??..kah3

malm ni kita bicara soal agama sikit...ehem2...kiranya buat tazkirah..kah3
tapi bukan tazkirah sangat laa..cakap pasal tazkirah ni kan...salah satu esaimen CTU fiz adalah buat video tazkirah macam dalam tv tu lebih kurang 5 minit...tiba2 terasa jadi macam Dato Fadzilah Kamsah tu pulak..kih3
marakah penuh 15 markah...ustaz cakap ada seorang dari senior kitaorang dapat markah penuh..
dia buat dekat sawah padi....dan dia hafal semua ..lancar je dia cakap...dia ni budak debat..jadi senang laa..meremang jugak sikit bila dengar..kih3...tak pelik laa kalau dia dapat markah penuh....hurmm..fiz nak buat dekat mana ek??...tepi sungai??..dekat masjid??...taman??...entah laaa...ada cadangan??

dah2..semakin melalut pulak,,,kepada yang tak tahu...CTU tu macam subjek Pendidikan Islam dekat sekolah harian biasa tu..

semester ni banyak larangan dari ustaz untuk masuk kelas...
antaranya:

1. - pelajar perempuan dikehendaki memakai tudung dan berskaf...tak nak nampak sehelai rambut pun..tudung bibik tak digalakkan...kalau pakai selendang mesti belit betul dan dada tak nampak..biasanya kan kalau pakai selendang kan orang tak peka sangat..

2. - masa pakai tudung tu dilarang membuat bonggol aka sanggul dekat belakang...hah..!!..nampak tak??benda tu dilarang dalam Islam....tapi mesti ramai yang cakap.."orang dah pakai tudung pun dikira bagus..yang tak pakai tu???..."...hurmmm...

3. - pelajar perempuan dilarang pakai makeup sebarang jenis makeup tak boleh..secalit pon tak boleh...muka mesti natural...ustaz cakap,,kecantikan orang perempuan hanya untuk suami sahaja...bukan untuk ditunjukkan di khalayak ramai...

4. - lelaki mesti duduk di barisan hadapan sekali..!!!

5. - lelaki mesti pakai pakaian yang boleh di buat solat terus...jangan pakai baju ketat2..dan labuh sikit baju tu...

6. - perempuan dan lelaki tak boleh satu group bila buat kerja....faham2 je laa kan kenapa??

7. - pakaian perempuan mesti laa yang berlandaskan syarak...mesti semua dah tahu kan???...ke dah tak ingat???..kih3

HAH..!!..tu je kot yang ustaz pesan...
kalau ada lagi harap maap ye...
mesti ramai yang merungut kan bila jadi macam ni???
ustaz fiz ni bukan konservatif tapi mencegah dari berlaku sesuatu yang tak elok...
kalau dia tahu siapa yang couple tu..dia pesan baik..contohnya..jaga anak dara orang elok2...jangan balik lewat bila keluar...jangan timbulkan syak..jaga batas pergaulan...

ustaz ni muda lagi tau orangnya...kacak lagi bergaya...
kalau tengok muka dia..sejuk dan redup je mata memandang...yang perempuan kelas fiz ada jugak yang gatal..kah3..jangan risau..ustaz fiz ni baik orangnya... =)

tapi apa yang dibuat ni ada pro dan kontra nye...
tapi tengok pada pendapat masing2 laa..
pada fiz okey je...
selagi dapat diterima dek akal apa salahnya kan???
yang baik tu patut diikuti...
dah2...
ceramah pulak..mesti ramai yang tak nak dengar ni kan...kah3



Hafiz: minggu depan ada pesanan apa pulak ek?? =)

5 comments:

  1. larangan & peraturan tuk kebaikan bersama.

    ReplyDelete
  2. ada org kata ctu ni mcm subjek tasawur...
    erm belajar macam pai
    ada org kata subjek ni senang sgt...senang dpd pai
    nak tanya apa benda2 yg kita belajar dalam ctu ni... macam sejarah2 islam ke.. aqidah ibadat ke

    ReplyDelete

PREVIOUS POST

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...