Friday, February 10, 2012

Kenapa nak salahkan UiTM???


Salam 1 auw...auw...auw...
hari ni aku terjumpa satu gambar ni dekat fb...
sangat cantik pie graph dia buat...hu3
sebab tu aku simpan..


gambar nya adalah jumlah pelajar ipta tahun 2010
sekarang tahun 2012..mestilah lagi bertambah kan??
tapi sebelum aku save gambar ni aku ada terbaca caption gambar ni..
"apa yang tak kena dengan gambar di atas?"..lebih kurang macam tu laaa..aku pon tak ingat sangat..hahaha

ramai yang bagi jawapan sangat mendukacitakan...
UiTM ni racist laa..
ape2 laa yang buruk tentang UiTM...
ada yang aku terbaca tu "UiTM benteng terakhir melayu = ayat gelabah ... hahaha "
jahat sungguh...
aku baca sikit...rasa sedih sangat..aku tak sampai hati nak baca...

kenapa cetek sangat pemikiran korang ni??
korang lupa sejarah ke??
UiTM memang tolong orang melayu...UiTM memang benteng akhir orang melayu..UiTM memang sokong kerajaan...UiTM memang racist...benda tu betul...tapi orang melayu yang tak sedar diri...cuba korang fikir dari sudut lain...

UiTM ni dibuat untuk tolong orang melayu dari zaman selepas merdeka sebab kita negara berbilang kaum..
UiTM diwujudkan supaya orang melayu tak ketinggalan pelajaran...
UiTM diwujudkan menunjukkan bahawa melayu masih berkuasa di tanah sendiri...
UiTM diwujudkan supaya kaum lain tahu yang tanah ni khas untuk melayu..
tapi disebabkan zaman penjajah dulu yang bawak cina dengan orang india datang ketanah melayu tu yang jadi macam ni...

kalau tak ada UiTM..ramai budak2 melayu berpeleseran..berfoya2..
UiTM banyak course sebab nak semua cabang ada orang melayu yang wakil bukan sebab UiTM ni merepak meraban n sesuka hati je...
UiTM memang untuk melayu sebab kalau cina dan india ada sekali melayu akan jatuh...
antara korang sedar atau tak...
orang cina dan india sedang berusaha untuk jadi pemimpin yang tertinggi dekat Malaysia ni...
bila benda ni berlaku..korang akan tahu nasib melayu tu nanti...

korang kaya ke miskin ke tutup aurat ke tak tutup aurat ke tidak
korang tetap melayu...
UiTM ni laa satu-satunya nak tunjukkan orang melayu berkuasa...

orang yang banyak mulut mengutuk UiTM ni biasanya orang yang tak dapat masuk UiTM..
orang yang rasakan UiTM ni universiti tak ada standard..
betul tak??..orang kalau tak masuk UiTM akan cakap benda ni sebab diaorang tak dapat merasa kemudahan yang kerajaan bagi berbanding universiti lain...

benda ni ada pro dan kontra..
korang fikir laa sendiri..
penat nak cakap...
bila melayu dah hilang kuasa..
korang akan tahu langit tinggi ke rendah...
cewah..!...ada gaya seorang pemimpin yang berjaya aku ni..kah3..



eh..nak tanya sikit..kalau pembangkang memimpin negara, UiTM ni jadi benteng terakhir pembangkang pulak laa ea??hahahaha


PREVIOUS POST

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...