Pilihan: Teruskan atau Tinggalkan...

Salam 1 auw...auw...auw...
aku rindu fb...
aku rindu blog...
aku rindu apa yang aku selalu buat iaitu mengangkang dekat rumah...
makan percuma...hahahaha
tengok tv tanpa ada gangguan...
tapi itu hanya mimpi..hahahahaha

hari pertama seronok..
hari kedua gembira
hari ketiga mula bosan..
dan faham2 je laa hari yang seterusnya...tak kan aku nak cerita mood aku kerja hari2??hahaha

perkara yang aku takutkan dah berlaku..
duit short rm30...aku tak tahu macam mana boleh jadi..
aku dah cukup berhati2...
tapi nak buat macam mana kan...dugaan..hidup tak boleh selesa selalu..
ada turun naik....aish..sendiri punya masalah,, sendiri jugak yang bagi motivasi...hahahaha..
dodol betul....
tadi nak balik dalam kereta kena marah dengan abang sebab dia jemput..
sampai rumah pulak mak marah..
hurmm...air mata begitu murah keluar..hahaha
ayat sastera aku keluar habisla...hahaha
mak dengan abng suruh stop kerja situ..
tapi aku cuma cakap aku dah stop untuk jadi cashier...
terima kasih laa manager ajar aku kadi cashier yang berjaya..macam2 aku belajar...=)
dan mulai esok aku akan jadi pekerja biasa saja dah..
dah tak jadi mata duitan...
hahahaha..

di sebabkan short tu..
aku di bagi pilihan abang aku untuk jadi pelatih plkn tempat dia kerja...
tapi dia kata kena pergi kursus dulu...dekat Setapak KL...
dapat elaun rm 80 untuk satu hari, percuma makan, minum dan tempat tinggal...
hurmmm...banyak jugak tu...kalau aku kerja, gaji cuma rm 25 satu hari..yang lain2 kena tanggung sendiri..hahaha..tapi cuba korang bayangkan, aku jadi jurulatih PLKN???..KELAKAR LAA ....!!!...dengan aku yang bersuara lembut ni hah..yang tak suka aktiviti lasak, tiba2 jadi jurulatih PLKN...dodol betul...hahahaha

dan sekarang...tu laa masalahnya..
aku nak sambung kerja atau pergi kursus untuk jadi jurulatih PLKN tu..hurmm
pening2...???
jadi apakah pilihan hafiz untuk episod akan datang??..anda yang tentukan....jawapan yang betul akan memenangi hadiah misteri..jadi hantarkan jawapan anda ke 100 - 88 -2525..hahahaha...*nanti pizza sampai laa rumah korang..hahaha*
rasa macam rancangan Sunsilk tu pulak...
tapi kalau betul apa salahnya kan??? =)



No comments:

Blog Copyright : Hafiz Jauhari. Blog Design by Sabrina Tajudin. Powered by Blogger.