Monday, April 2, 2012

Hentikan Makan TUTTI FRUITTI - Ustaz Azhar Idrus


Salam 1 auw...auw...auw...
terkejut jugak apa yang aku tengok apa yang aku baca dan tengok..
aku tak pernah makan TUTTI FRUITTI (TF) selama aku hidup..cewahh..macam dah lama sangat je TF ni dekat Malaysia...hahaha
eh..korang percaya tak aku tak pernah makan??
percayalah cakap aku ni hah..

teringin jugak nak makan...tapi ada sebab aku tak makan lagi..
1ST: payah nak cari...kalau dekat KL tu bersepah...aku dah laa bukan kaki jalan2..aku kaki duduk rumah je...hahahaha..macam anak dara pingitan tak aku??..ada sesiapa nak sunting aku tak??...*blushing*

2ND: MAHAL bukan kemain TF ni hah..aku fikir sejuta kali nak beli...hahahaha..dengan kondisi kewangan aku yang hanyut ni..tak mampu nak beli...kalau nak rasa pon mestilah beli banyak2 sikit kan??..buat kenangan..kah3

tapi tadi aku godeh2 fb..
jumpa laa plak print screen dari Ustaz Azhar Idrus punya page..
nah..



dah baca??
UAI kata suruh hentikan buat sementara waktu...
hurmm...makin teringin aku nak dibuatnya...
Syeton nerajim yang hasut aku..hurmmmm...

5 comments:

  1. This comment has been removed by the author.

    ReplyDelete
  2. This comment has been removed by the author.

    ReplyDelete
  3. Ustaz Azhar Idrus tu bukannya Tuhan. Tak semua yang dikatakan semestinya tepat, sahih dan benar. Kalau nak dapatkan kepastian, silalah rujuk pihak yang bertanggungjawab dalam menyemak kandungan setiap makanan di TF tu.

    Ustaz pun manusia biasa, ada kelemahan. Kalau nak pasti lagi, semaklah al-Quran, sumber pertama umat Islam.

    Kalau tak puas hati, masih ragu-ragu, berhenti lah. Kerana terlalu was-was itu sifat syaitan. Tapi untuk kepastian yang kukuh, sila rujuk kepada JAKIM.

    ReplyDelete
  4. Tq for sharing (:

    Sy follow sini key ~

    ReplyDelete
  5. nih tlg jawab bgi comment 3 April 2012

    mmg ustaz Azhar Idrus tu bkn tuhan..sbb tu xda sapa sembah dia mangkuk! Tutti frutti tu masih menunggu sijil halal dari JAKIM..so kehalalan tak disahihkan lagi..

    paham ke tak? UAI cuma nasihatkan supaya seelok2nya xyah makan lgi.. sbb tak pasti lagi.. kalau nk makan jugak.. terpulangla..

    kalau kau beria nak makan babi+minum todi pun xda sapa kesah pn.. ada aku kesah..

    *kecik xnak mampus, dah besar bangang plak

    ReplyDelete

PREVIOUS POST

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...