Wednesday, March 14, 2012

Nama Makanan Yang Seram Di Malaysia dan Indonesia !!!

Salam 1 auw...auw...auw...
gambar yang aku nak tunjuk ni adalah nama makanan dekat Malaysia dengan Indonesia..
seramm weyyy...
biasanya nama mencerminkan sesuatu benda atau orang atau makanan...
kalau Ayam Masak Merah mesti laa kita tahu berwarna merah dan agak pedas bergantung pada masakan..
tapi kalau Nasi Bambong??? nasi yang dijemur dekat bumbung ke??nasi rebung?? nasi apa hah??..nak teka pon tak tahu..hahaha
tengok gambar bawah ni...


hah??
dah baca???
nama tak mencerminkan makanan atau kedai langsung..hahahaha
aku penampor jugak yang bagi nama makanan ni..hahahaha

yang dekat Indonesia tu Nasi Goreng Gila...adakah tukang buatnya yang gila??hahahaha
yang kedua Sego Bakar Ayam Panggang Setan...mencabar gila nama makanan dia ni...hahahaha
Sego tu Nasi ye..Sego bahasa orang jawa =)
Adakah ayam panggang tu kepunyaan atau belaan Setan??
atau ayam cap Setan??
atau tukang bakar nya setan??...hahahahaha

kalau Malaysia pon tak nak kalah...
Nasi Bambong..padahal tengok gambar makanan tu tak de laa Mega sangat..hahaha
Kalau Nasi Gondrong tu pulak macam nasi putih dengan ayam panggang je pon..hahaha
tapi kalau tak silap aku gondrong tu macam rambut maggi yang besar punya..hahaha
apa kena nama gondrong dengan nasi tu??..hahaha

aku teringin nak cipta Nasi Hantu Ayam Jin Bertanduk 4..
amacam??
nak rasa tak??
hahaha

No comments:

Post a Comment

PREVIOUS POST

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...