Review Novel: Kasih Benar Kasih | Aleya Aneesa


Salam 1 auw...auw...auw...
hafiz jauhari kemblai lagi dengan membuat review tentang novel...
kali ni novel ni bukan pinjam dari Bank Aisyah tapi dari isza..hu3
orang dah kasi pinjam kita terima je...
rezeki jangan ditolak..
musuh jangan dicari...wah..!..dah lama aku tak berperibahasa ni...hahahaha

jadi kali ni novel bertajuk Kasih Benar Kasih hasil nukilan Aleya Aneesa...
tahun 2011..3 kali cetakan..dan dari Alaf 21, Karangkraf...
tadi aku singgah makcik google untuk cari cover novel ni dan terjumpa sekali blog penulis..
dan aku ternampak senarai novel yang dia buat...dan cover untuk
novel ni sangat berbeza dengan cover sebelum ni yang nampak old skool sangat...hu3
cover kali ni sisi yang baru untuk karya Aleya Aneesa walaupun designer yang design..hahaha..

cantik kan cover nya??
aku dah tahu lama..hahaha
aku selalu jugak dengar nama Aleya Aneesa ni dalam bidang penulisan novel...
tapi ni karya pertama yang aku baca...hu3

okey..baiklah..
nak komen tentang apa ek...
seperti biasa, sebelum aku mulakan komen aku akan mintak maaf dulu kalau ada yang tersinggung..tapi ini semua hanya komen aku sahaja dan pendapat sajo..
jangan baling parang depan laptop korang pulak kalau aku mengomen..hahahaha

tema cerita seperti biasa dengan novel lain..iaitu kahwin paksa...
dan kita akan tahu mula2 susah nak hidup tapi lepas tu bahagia kan??..
tapi kali ni novel ni lain sikit dari jalan cerita..mula2 aku terkejut jugak sebab dalam pertengahan cerita dah kahwin...tapi masalahnya timbul selepas kahwin..lain kan??

novel ni kira sedih jugak..
ada banyak part jugak aku sedih...cover disebalik baju2 yang aku gantung sebelum kena ngutuk dengan roommate..kah3..
boleh tahan sedih laa...kali ni sedih nya sama rata dan adil...aku cakap macam tu..sebab ada part yang heroin sedih je memanjang dan lepas satu tahap hero pulak jeeeee yang sedih..
kalau sebelum ni heroin je yang sedih kan??..

tapi aku tak tahu kenapa aku kurang suka sikit dengan novel ni..
macam ada yang kurang...tapi boleh tahan laa..dapat laa top 10 dalam carta aku..hahahaha..bangga tak penulis??..
tapi ada part tu macam meleret..so,,aku terpaksa skip skip sikit ayat tu...

penulis jugak tak lebih2 gambarkan watak hero dan heroin tu..
biasanya penulis kan suka gambarkan watak2 tu hiperbola sangat..naik menyampah...hahaha..yelaa..aku ni bukan hebat sangat..
tapi jalan cerita nya ringkas dan padat...
aku suka...sampai aku sedih tu...

tapi jangan risau novel ni tak bosan sangat sebab banyak dialog yang kelakar...
aku rasa macam nak penampo je hero dalam ni..kerja ketawa je apa yang orang cakap..
hahahaha

dah2...kalau aku cerita semua tak best laa pulak kan??
jadi korang baca laa kalau belum okey??
kalau nak tahu lebih lanjut tentang penulis boleh pergi ke blog penulis dengan tekan ke SINI

selamat membaca peeps =)




5 comments:

  1. sy dah baca jgk! tak puas hati sbb ending dia sikit sgt. hehe.

    ReplyDelete
  2. da bace jugak.hee..tp still same kena paksa kwen.tp okay r cite nieee :D

    ReplyDelete
  3. jalan cerita dia okeyy je . suka time dorang gurau gurau especially time doktor tu pnaggil dia arnab . hehehe ^^

    ReplyDelete
  4. Nice post. I learn something new and challenging on sites I stumbleupon every day.

    It's always interesting to read through content from other authors and practice something from other sites.
    Feel free to visit my site Apple Valley

    ReplyDelete
  5. I know this if off topic but I'm looking into starting my own weblog and was curious what all is required to get setup?
    I'm assuming having a blog like yours would cost a pretty penny?
    I'm not very internet smart so I'm not 100% certain. Any tips or advice would be greatly appreciated.
    Thank you

    Also visit my web page: claim for negligence

    ReplyDelete

Blog Copyright : Hafiz Jauhari. Blog Design by Sabrina Tajudin. Powered by Blogger.