Tuesday, January 10, 2012

Review Novel: Bahtera Kasih | Liza Zahira


Salam 1 auw ... auw...auw...
setelah semalam ada hal yang tak dapat di elakkan..
hari ni baru dapat update entri..
disebabkan tak ada idea yang mengghairahkan untuk dikongsi..
jadi aku update pasal novel ye??
siapa suka angkat tangan??..tak suka boleh tidur ye??...kah3

novel kali ni aku pinjam dari Isza pulak ye...
novel kali ni tajuk nya adalah Bahtera Kasih hasil Liza Zahira...

ni bukan novel baru tau..
ni novel lama..
tahun 2006 dan 2007..
ni zaman aku sekolah menengah...kah3...macam tak percaya aku baru nak baca...zaman tu aku belum berminat sepenuhnya dalam novel ni..hahahaha

ni cover nya..
cekitdot..


okey..sekarang masa untuk komen mengomen..gaya macam nak sembelih orang kan??..kah3
kali ni novel ni sangat berlainan ye..
kisah cinta dalam novel ni sangat sikit...
kisah cinta dari segi cinta sepasang kekasih..kisah cinta terhadap mak bapak berlambak dalam novel ni...
apa yang lain dalam novel ni lebih advanture dan thriller..macam cerita Ramlee Awang Mursyid pulak kan..kah3
lebih kurang je laa...banyak adegan ganas2 dalam ni...
sedih??..bila banyak sangat adegan ganas2 dalam ni...situasi sedih dah macam tak sedih..sebab kita akan teruja akan apa yang terjadi selanjutnya..
ada jugak babak yang aku rasa tak perlu..sebab meleret sangat...
ending novel ni pun kurang menyengat...macam cepat sangat nak habis..

tapi novel ni fokus banyak masa Tsunami dulu tu tahun 2004...
yelaa..masa novel ni keluar pon tahun 2006 kan...jadi tak jauh beza sangat tahun tu..
mungkin penulis nak imbau sikit kenangan masa Tsunami dulu tu..

senang cakap kalau nak rasa kelainan novel boleh laa baca novel ni..
pada pendapat aku novel ni sedang2 je laa..
sebab ada part dalam cerita ni macam ada yang tak kena..
tapi kan novel ni macam cerita penyiasatan..
memori korang kena kuat sebab nak hafal watak dan jalan cerita.kah3..
tapi apa2 pon tahniah untuk penulis dari Hafiz Jauhari =)
teruskan menulis =)

2 comments:

  1. berbaloi ke tak senanye nieh?? pena dengar novel uh.. :O

    ReplyDelete

PREVIOUS POST

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...