Kutukan, Pujian, Kritikan, Komen Anugerah Juara Lagu ke-26 (AJL26)

Salam 1 auw…auw…auw…

Hari ni aku bukan nak update tentang siapa pememang atau siapa yang kalah…tapi aku kecewa jugak sebab Yuna tak menang..huhuhu…sedih betul..huhuhu…tapi tu bukan persoalannnya..tiap kali anugerah dianjurkan aku akan ada memberi komen untuk keseluruhan anugerah…terima kasih jugak yang mintak aku komen…huhuhu..

Baiklah,,ada beberapa perkara...

- Pada aku pentas AJL26 kali adalah pentas terbaik sepanjang AJL…sebab Nampak kemas, elegan dan simple tapi masih Nampak keagungan atau prestij pentas tu…bukan macam AJL25 yang serabut dan harap je besar,,bentuk air terjun tepi pentas tu buatkan tema AIR tu menjadi…

2. - Pencahayaan kali ni jugak antara yang paling baik...untuk pentas AJL kali ni lampu yang sederet panjang dekat atas tu memang naikkan mood pentas tu dan Nampak megah..

3. - Sistem bunyi jugak semakin baik…microfon penyanyi jugak jelas…sebelum ni kan ada je yang tak kena dengan microfon…aku rasa guna microfon lain kot sebab jarang aku Nampak tv3 guna mic tu??

4. - Pengacara jugak semakin baik..walaupun kadang2 lawak diorang tu agak klise..dan tak meleret sangat…penonton harus tahu ye kalau kadang2 meleret tu disebabkan pentas belum siap..sebab tu kadang2 merepek je pengacara..hahaha..pengacara kali ni 2 orang je…nampak lagi bagus…ni kalau tak sampai 3..semua nak bercakap..kekalkan dua je lepas ni…

5. - Hurmm..aku pelik kenapa camera asyik focus sederet perempuan yang pakai dress depan sekali ku yang makeup macam opera cina tu??..siapa perempuan tu semua…dah laa pakain macam tak senonoh..gatal beno cameraman ni hah..

6. - Kenapa kurang zoom artis??..ntah2 apa2 je yang di zoom cameraman ni hah..Siti yang datang AJL tu pon tak Nampak sepanjang AJL berlansung..ada ke patut zoom penonton yang rambut kuning putih yang macam Rosnah Mat Aris tu??..hahaha

7. - Masa penyampaian hadiah tu..kenapa lantai depan pentas tu tak lap??..maintanence mana??..nak suruh semua artis tergolek ke??..memalukan betul..dah laa payah nak jalan..elak air lagi segala bagai..tolong alert ye??

8. - Bunga masa penyampaian hadiah tu..kenapa Vokal dan Persembahan terbaik je yang ada rambu rama bawah tu??..dan tempat 1,2,3 tak ada??..tak adil betul..eh.masa aku convo nanti aku nak bunga macam tu..!..hahaha

9. - Persembahan pembukaan dan penutup menjadi..terutama part Jamal Abdillah..sumpah sebiji macam Michael Jackson..!..dan part interlude tu pulak apakah motif TV3 bagi kertas lirik untuk penonton??..penonton tak hafal??..tak pe laa..penonton menyanyi bukan masuk tv sangat pon..lepas tu mesti stadium tu kotor sebab kertas lirik tu dibuang kat situ kan??..betul tak??

10. - Sekarang kita komen bahagian persembahan artis pulak..artis mana yang kena??..hahahaha..eh jap..aku komen persembahan bukan vocal okey??..hahaha..sebab suara aku pon sumbang mambang jugak…hahaha.

11. - antaranya persembahan pertama…Projek Pistol..aku rasa dyeorang dah habis idea kot??..sebab masa separuh akhir siap bagi bunga dekat penonton..tapi akhir?..macam konsert biasa je..aku ingatkan bawak laa kelopak bunga tu..dan jatuh dari atas pentas ke??..atau bawak sekelompok perempuan atas pentas tu..kata wanita seluruh dunia??..kejap..muka vokalis tu kenapa makeup ye tebal sangat??..beza dengan leher??..serammm

12. - Jac – sedetik lebih pulak, memang jac nak yang simple je…tapi baju tu teruk sangat..tapi tak ada laa teruk sangat..tak sesuai untuk balada macam tu…mengembang pulak tu bawahnya..kelakar..!

13. - Kekanda adinda, aku rasa serabut sangat atas pentas tu..sebab ada marching band, ada bunyi angklung, ada bunyi band dia sendiri…bila digabungkan 3 benda tu sekali gus dah macam pesta..hahaha…tapi okey laa kot..tapi atilia pakai baju kurung warna maroon kalau tak silap aku dan kuku jari warna hijau?? Motif??

14. - Gadis semasa, arrangement music yang sangat fresh dan best..aku bukan pilih kasih ea??..sedap berbanding music yang asal..baju dia sangat laa lawaaaaa..

15. - Kalau berpacaran, serabut..!..buat simple sudah..!..memang laa lagu ceria tapi macam pening sikit..tapi aku okey je..tapi kan baju Ana Raffali dah berubah…kebaya yang tersangat moden…haha..kalau musim lepas..buruk nya baju Ana tu…bagus ada perubahan..!

16. - Cinta muka buku, adik oh adik..ni adalah persembahan paling sedih..!..sedih..!.aku rasa belon tu tak payah kot…dan orang yang berlakon tu langsung tak perlu ada pon lagi bagus..menyemak..!..yang aku sedih lagi tu baju dia..aku nak menangis tengok baju dia tu…adik ni nyanyi lagu cinta muka buku bukan cinta atas tikar sejadah..baju dah macam baju nyanyi nasyid..adik tu baru 16 tahun..aku ingatkan dia pakai skinny jeans dengan blouse atau baju kot ala2 baju hujan tu dan tudung lilit dia tu..dah cukup nice aku rasa..ni tudung pon dah macam nak pergi koir..tolonglaa orang yang bijaksana bantu dia..tapi masa nyanyi tu kenapa laju sangat??..memang di ubah macam tu ke??..tu lagu santai…tak perlu nak marathon sgt laa,..aku rasa kalau dia nyanyi dari awal sampai habis guan you tube dia pond ah okey kot??..tapi kena besarkan lagi sikit..

17. - Karma, simple dan menarik dan kemas…sebb lagu tu pon tak tahu nk buat mcm mne pon??..ajl tahun ni tema air dia buat api..tahun depan kalau tema api dia buat apa??..kah3…ermm..nampak lurah dendam baju faizal tahir…grrrr..!..hahaha

18. - Kisah hati, sempurna bagi aku tapi ada cacat sikit..sebab ada nya carlin chaplin tu..hahaha..charlin chaplin tu tak ada pon tak pe…dan aku sangat tak faham yang dia baca alif ba ta tu...yang remy ishak tu muncul dekat hujung sangat menggetarkan nafsu,,,kah3...

19. - Sungai Lui, suka apa yang aizat pakai..simple ..pada aku dalam 12 persembahan tu, aizat punya laa yang rasanya paling ikhlas..aku pon tak tahu kenapa..mungkin sebab pasir tu kot??

20. - Penakut, katanya tiru persembahan Adele..kenapa??..sebab adele ada juga guna lampu tu semua tapi lampu meja dan digantung dekat atas…lagu tu tak banyak berubah arrangement..hu3

21. - Awan Nano, pakaian??..hafiz laa pakaian yang paling simple dalam dunia pertandingan nyanyian..hahaha..teringat pulak dengan elyana sebab hafiz nyanyi pon tak pakai selipar atau kasut..hahaha..eh..aku baru tahu yang jadi bapak hafiz tu herman tino…aku loser -__-‘

22. - Beribu sesalan, aku rasa persembahan dia macam kurang hebat…hebat lagi masa separuh akhir…dan macam ada spmething wrong somewhere…baju pon masing2 tak cantik..sorry to say..tapi kenapa baju jac lain dgn baju shila dan ning??..makeup ning sagat tak cantik..jac dengan shila nice…walaupun shila nak jatuh masa nak ambil award tu..hahaha..comel =)

23. - Jadi keseluruhannnya…walaupun pentas tu tak mega.tapi tak jatuh standard..persembahan pon okey semua..jadi dari 10..aku bagi 7 ½ okey tak???

24. - Semua diatas Cuma pendapat hafiz jauhari sahaja okey??..artis jangan saman aku pulak…hahaha..aku komen sajo.. teruskan usaha anda dalam bidang muzik ! =)

1 comment:

Blog Copyright : Hafiz Jauhari. Blog Design by Sabrina Tajudin. Powered by Blogger.