Saturday, January 28, 2012

Jangan Mengadu Pada ...

Salam 1 auw...auw...auw..
hari ni artis kembali meriahkan suasana tengahari anda...sambil makan nasi lauk asam pedas dengan air sirap ais tu boleh laaa baca blog aku ni hah...hahahaha...
tapi jangan sampai tercekik tulang sudah...hahaha

hari ni kita bincang pasal entri keagamaan sikit...
kejap lagi nak solat zohor kan??...eh..zohor ke zuhur ek??..kompius aku...jadi bagus laa entri aku ni siap kejap lagi...kah3...yang tak solat pon tak pe...

aku nak tunjuk korang satu gambar ni...
tengok dulu...

hah??..dah baca??..terbakar tak??..hahaha.
memang betul kita kena mengadu dekat tuhan yang satu...
tapi kadang2 kita penat...
bukan penat menadah tangan...tapi penat tak ada reaksi bagi masalah kita...
tak de jawapan bagi masalah kita...
kita tunggu sesuatu terjadi baru kita tahu jawapan dari masalah kita...
betul tak??

tapi bila mengadu atau share masalah kita dekat laman sesawang ni bukan maksud kita membelakangkan tuhan tapi kita bincang masalah kita dengan orang yang mungkin ada masalah macam kita atau orang yang berpengalaman untuk menasihat...

kita share bukan sebab kita tak percaya pada tuhan...
tapi kita ingin orang lain tahu keadaan kita dan tolong kita..
mungkin dengan kata2 atau komen dari laman sesawang tadi dapat ringankan beban yang kita alami...

tapi kadang2 ada benda yang kita tak dapat share macam masalah yang boleh mengaibkan kita sendiri..dan kita share dengan tuhan...
kalau masalah kita tu sedih dan kita share dekat laman sesawang..dan kita menangis tak ada orang nampak...hahaha..tapi cuma boleh tulis "sedih / huhuhuhuuuuuu / sobs sobs" je untuk gambarkan kita sedih....
tapi kalau share dengan tuhan kita boleh menangis puas2...=)

tapi kenapa kita boleh share masalah kita dengan orang dan kita tak boleh share dengan laman sesawang sedangkan yang menggunakan laman sesawang tu adalah orang???.....
ada sesiapa boleh jawab?????

pada aku ikut niat orang tu laa...
habis cerita..
tu je kesimpulannya...hahahaha

1 comment:

  1. haha :D betol2.. na tmbah ckit :P if u have proble, u must face it not facebooking wkwkw xD sekian~.. Allah alwys by your side :D

    ReplyDelete

PREVIOUS POST

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...