Friday, November 18, 2011

Artis Menangis Sebab ...

Salam 1 auw...auw...auw..
tak salah seorang lelaki menangis disebab kehilangan sesuatu...
tu tak salah..
dan tak merendahkan martabat seorang lelaki..
lelaki jugak seorang manusia yang ada perasaan...hurmmm...

tadi baru je aku kehilangan benda yang aku paling sayang dalam dunia ni...
aku ulang benda bukan orang okey??
aku menangis bukan kepalang sampai tersedu sedan..
okey..tak perlu terang lebih lanjut...
malu aku..kah3
betambah malu bila orang kampung tengok aku hilang benda tu..
orang kampung wey..!!
mana nak letak muka artis aku ni???..kah3
time tu dah tak ingat artis ke tak..
menangis je..
bila dah kembali ke realiti aku terus sambung nangis sampai Muzik2 Seoaruh akhir mula..kih3

benda yang hilang ni adalah fon aku...
tu adalah nyawa aku...
jiwa dan raga aku tu wey...
dah 4 tahun aku pakai fon tu..
macam2 kenangan yang ada..
tiba2 nak nangis balik bila taip entri ni..
jatuh bangun aku selama ni adalah hasil dari fon tu...
aku sedih...
fon tu bukan laa mahal macam Blackberry atau iPhone..
aku guna W660i..
4 tahun lepas mahal tau..kih3

macam mana boleh jadi??
hari ni adalah kenduri kahwin untuk abang aku nikah
jadi tengah sibuk2 dekat dapur lupa fon dekat ruang tamu...
bila majlis dah nak habis baru aku teringat fon aku dekat ruang tamu..
time tu dah nak tercekik tulang ayam...terselit tempe dekat gigi....termasin dekat lidah...*okey..tu hanya propaganda..kah3*
bila aku tengok rtempat aku leak fon tu ramai budak remaja dekat kawasan tu...
aku dah tak sedap hati...
dan hati yang yang tak sedap tu menjadi kenyataan..
fon tu hilang..!!
abis tu tak kan aku nak tuduh semua budak2 dekat dalam rumah aku ni??
tak kan nak panggil anjing kecemasan pulak??
tak kan nak tengok poket sorang2 pulak??
tak kan nak tanya budak2 ni sorang2??
hurmmmm...

dan bermulalah sesi meranung depan orang kampung...
tapi bahagian dapur laa..
malu pulak nak meraung dekat ruang tamu yang ramai orang tu..kah3

tiba2 mak aku ungkit..
masa sibuk2 dekat dapur tu,,abng aku yang nak kahwin ni satu hari tak tolong apa..
aku nak dia belikan BB...
hu3..
ganti fon aku yang buruk tu..
disebabkan tu agaknya fon aku hilang di curi orang..
mak cakap adan muka..mulut celupar sangat...
di sebabkan tu jugak abang aku rasa bersalah..

so,, dia bagi fon dia PDA HTC yang zaman batu dulu tu..kah3
tapi aku nak BB dia jugak..
dia kata tunggu dia guna BB Bold 4 nanti baru dia bagi BB Bold 3 dia tu...
tapi zaman bila??
kah3..tapi aku tak kisah sangat sebab akak aku dulu ada belikan Sony YENDO..
tu bapak bosan walaupun touch scree..hurmm...
tapi aku terima jugak laa PDA abang aku yang tebal tu..
dah macam apa punya tebal..kah3

tapi apa yang aku rasa terkilan..
dan sedih sangat..dan rasa nak mati..
dan buat mata aku bengkak sampai sekrang adalah
CONTACTS dalam fon tu..
dengan MEMORY CARD dalam tu...
gambar2 cencored penuh dalam tu..kah3..

aku dah hantar mesej dekat budak tu suruh pulang balik sim card tu..
tapi entah laa..

dan paling sentap jugak..
esok nak balik UiTM Lendu balik semula dah..
aku nak daftar sem 4..
tapi benda ni pulak jadi..
dugaan yang PALING TERBESAR dalam hidup aku..
aku rasa nak bunuh diri pon ada...tapi tu tak mungkin..kah3

bila jadi kes macam ni aku teringat kes kawan baik aku dekat U yang fon dia hilang..
mengadu dengan aku..dan aku bagi nasihat berkontena2 dekat dia...
aku pon sedih...sebab aku tahu fon sangat penting ..
sekarang giliran aku pulak..
sekarang aku kena guna nasihat bakul2 tu untuk aku pulak...
tangan aku pon masih gigil taip entri ngek ni hah..!

tapi aku pasrah...
tapi sebelum aku pasrah ni..
banyak onak dan duri perlu dilepasi..
aku akan cuba bina hidup baru..

dengan fon baru...

hurmmmm....

=(

PREVIOUS POST

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...