Sunday, July 24, 2011

Review Novel : Anugerah Cinta | Nurmi Syakimi

Salam 1 auw..auw..auw..
hari ni fiz nak review novel ea??..ada sesiapa yang nak baca tak???
nocel lama je pon..fiz tahu ramai yang dah baca sebab novel ni tercalon dalam Anugerah Pilihan Pembaca 2010...hebat laa..
cetakan 1 & 2 novel ni pada tahun 2010..ke-3 tahun 2011..

secara jujurnya ni novel yang ke-4 fiz paling suka...novel ni jenis berat sikit...sangat sedih...
terbaik laa penulis ni...kalau buat drama ni fiz sanggup tengok ulang2...sangat best...siapa yang belum baca boleh baca....tak menyesal punya...terbaik..!!!

novel ni kakak fiz punya...bila dia beli pon tak tahu laa..
fiz godeh2 rak buku rumah tu..jumpa pulak nivel dia...dah macam belacan dah...anak2 dia yang kecik2 tu buat main..kah3

siapa yang belum baca dan yang dah baca tapi lupa fiz ingatkan dengan sinipsis nya :

NUR AMIRA pasrah apabila dijodohkan dengan Tengku Faizal. Pertama kali bertentang mata, Nur Amira telah jatuh cinta. Bermula saat itu, dia mengabdikan dirinya dengan cinta dan kasih sayang yang mekar di dalam hati. Namun, cinta yang bersemi tidak bersambut. Tengku Faizal tekad membenci dan menjauhkan dirinya daripada Nur Amira. Baginya, Nur Amira pemusnah cintanya bersama Julia. Dalam diam, dia merancang mendapatkan kembali Julia yang sudah pergi jauh. Nur Amira tidak berputus asa. Demi cinta dan rumah tangga, Tengku Faizal mesti menjadi miliknya. Sebagai isteri, dia berusaha memikat hati dan cinta daripada suaminya. Biarpun rebah dan tersungkur, dia bangun dan maju selangkah demi langkah agar pandangan suami beralih ke arahnya. Ketabahan dan kecekalan seorang wanita bergelar isteri, akhirnya dapat menggugat cinta antara Tengku Faizal dan Julia. Tengku Faizal beralah dalam diam. Keikhlasan luahan cinta Nur Amira berjaya mengetuk pintu hati. Namun, konflik datang menyentak jiwa. Nur Amira mesti ditinggalkan. Hari demi hari bakal memisahkan mereka. Berpisah bukan kerana maut! Berpisah bukan kerana cinta terhalang!

fiz macam tak sanggup nak habiskan baca novel ni..sebab apa??
setiap bab dan setiap helian penuh dengan dugaan seorang perempuan yang mempertaruhkan hidup dia untuk membela rumahtangga dia atas pilihan keluarga...

Amira dibuat macam sampah...!!!..tunggul kayu...!!!...dibuat Amira macam tak ada perasaan..
kalau cerita ni betul2 ada....fiz sanggup beri penghormatan untuk dia...
bukan semua perempuan sanggup dibuat macam tu...
kalau fiz jadi perempuan tu..dah lama fiz lari dari rumah tu atau buat perkara yang diluar akal fikiran....hurmmmm...tapi kuasa yang maha Esa kan??...sekelip mata je boleh bertukar...

fiz jamin sesiapa yang baca novel ni akan mengalir air mata...
fuhh...!!..bila ingat balik cerita novel ni fiz rasa sedih...
dah2..buat malu kaum je..kah3...





Hafiz: kugapai cintamu biarpun hati sering dilukai.. =(

PREVIOUS POST

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...