Thursday, June 30, 2011

Review Novel : M.A.I.D | Suri Ryana

Selamat Malam dan salam 1 auw..auw..auw..
hari ni baru sempat update entri setelah 2 hari menghilangkan diri...kih3
sebab tiba-tiba je muncul rasa malas dalam diri ni...
tapi tadi dapat ilham pulak nak tulis..
nak review novel laa..
baru habis baca pagi tadi..
fiz baca dalam 3 hari....fuhh...!!..ni laa novel yang paling banyak muka suratnya fiz baca...
sebanyak 723..
banyak kan???

nasib novel ni best...
jadi tak laa rasa penat sangat....
eh jap..novel ape??..novel M.A.I.D karya Suri Ryana...
masa beli dulu....cuma terpikir.."boleh ke aku habis baca ni???...berapa abad nak habis ni.."
tapi bila dah baca sekejap je...



fiz tak suka dekat novel ni cuma 2 perkara je..

pertama,, penulis buat watak hero tersangat laa ensem lagi macho lagi segak lagi bergaya lagi dada bidang...tu belum ciri2 muka dia lagi ...putih..bibir merah...ape tah lagi..kih3...sangat laa cemburu okey sebagai laki...!!!..lain kali buat berpada2 je...kih3

kedua,, situasi sedih...kebanyakan situasi sedih dalam novel ni macam tak sedih sangat...lagipun dalam novel ni kurang konflik..jadi tu yang situasi sedih tu macam kurang dititikberatkan...

perkara yang fiz suka dalam novel ni pulak..
pertama: masa dekat Paris...!!!..sangat laa romantik habis....kalau jadi betul2 tu...gila laa..memang tabik spring dekat laki tu...

kedua: dialog yang ditulis sangat bersahaja dan BANYAK unsur humor...terasa dekat je bila baca dialog dia...kalau baca ulang2 pon tak pe....

ketiga: penulis tersangat membuatkan kita terasa berada di awangan....nanti mesti ramai yang cakap "best nye kalau jadi kat aku kalau macam ni...!..hurmm"

sinopsis: fiz buat sikit je ea??..sebab tak larat nak tulis banyak2...kah3..Noorul kerja dekat penthouse Harris(Mr.F)...Noorul kumpul semua note yang Harris tinggalkan setiap pelusuk rumah...macam2 jadi dekat rumah penthouse tu yang membuahkan bibit cinta...tapi cinta diaorang ni lain sikit...akhirnya kahwin jugak tapi disebabkan fitnah....macam mana Noorul nak hidup seterusnya dengan mak mertua tak suka??..adik ipar yang pernah taruh harapan dekat dia dulu??..Nurina dan Elisa yang gilakan Harris??...Faizah dan Asyraf buat kacau bilau??....

jadi anda semua kena beli...
fiz jamin...novel ni sangat best....
jemput beli okey???
sebab penuh dengan elemen romantik dari sudut yang lain....!!





Hafiz: berbaloi dengan harga RM 26.00 =)

PREVIOUS POST

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...