Tuesday, June 21, 2011

LEKO LEKO | Jenama Keropok Lekor Terengganu Di Antarabangsa ...!!!

Ni adalah entri kedua untuk malam ni..yeah...!!!
penat fiz edit benda ni pagi tadi...sebab tadi pagi tak de kelas..kih3
hari ahad baru-baru ni...masa hari bapak2 tu..
fiz keluar dengan mas,,atie,,suhada,,aisyah dan piqa...
sorang tak de dalam gambar..iaitu mas sebab dia yang tukang tangkap gambar..kih3

hah...kitorang naik bus sajo...dah macam rombongan...
tapi dalam banyak2..fiz teruja nak cerita tentang satu benda ni hah...!!
apa dia??

makanan feveret fiz..iaitu KEROPOK LEKOR...!!!
nyum..nyum sehingga menjilat bibir mungil..kah3..
tapi apa yang buat fiz terkejut adalah...
keropok lekor bukan di jual dekat kedai tepi jalan je..tapi dah ada dalam TESCO..!!!
ni dekat Tesco Bandaraya Melaka yang punya...kah3
kiosk dia sangat lawa dan mega...!!
ni pon cetusan idea rakyat Malaysia...sangar bangga..!!
boleh diperluaskan lagi....

jadi dengan teruja nya fiz pon beli laa..
nak try..tapi maaf laa ye banyak-banyak sebab kita tak boleh cakap macam ni...
"kak..nak beli kopok leko rm 1..."...
sebab macam fiz cakap tadi...ni lain sikit...
tagline pon dalam 2 versi...ada versi melayu aka loghat terengganu...
laman web dia pon ada..cuba klik sini..bila dah bukak nanti terasa macam bukak page Digi pulak..kah3..

apa yang beza nya keropok lekor ni adalah...
masa pembuatan keropok ni..dia dah siap2 letak lada hitam..
mula-mula tak perasan tapi bila dah makan banyak2 sikit baru sedar..kih3
kalau harga pulak dia ikut saiz bekas..iaitu S,,M dengan L....

tapi apa yang tak best nya adalah sikit sangat bila dia letak tu..
tak cukup..nak banyak2 sikit...kih3

jom kita tengok gambar yang fiz amek...
cekitdot....

papan tanda kiosk yang sangat lawa pada fiz + comel kan??..tapi ikan tu macam ikan bilis pulak..kih3



dapur masak yang selamat..tak takut kena percik api...ni pun dah tak guna kuali macam kedai tepi jalan tu..kih3


tagline dalam 2 versi....

senarai harga dan pilihan mana yang jadi pujaan hati??...kih3..tapi macam saiz baju pulak ek??...kih3


dah siap makan tu...makan pulak ABC + Cendol Jejantas...!!!


amacam??menggoda tak??..ni fiz sendiri tangkap gambar...harga dia lupa pulak...kih3


okey..cukup sajo untuk entri yang ini...
kalau nak tahu lebih lanjut boleh komen yawww..
=)






Hafiz: tadi petang makan kopok leko dekat pasar malam..hehehehehehe










Larangan Ke Kelas CTU (AGAMA) di Universiti...!!!

Selamat malam dan Salam 1 auw..auw..auw...
hari ni fiz cadang nak buat 3 entri ke atas...
sebagai balasan fiz tak buat entri selama 2 hari...hehehehe..
bukan orang kisah pon kan??..kah3

malm ni kita bicara soal agama sikit...ehem2...kiranya buat tazkirah..kah3
tapi bukan tazkirah sangat laa..cakap pasal tazkirah ni kan...salah satu esaimen CTU fiz adalah buat video tazkirah macam dalam tv tu lebih kurang 5 minit...tiba2 terasa jadi macam Dato Fadzilah Kamsah tu pulak..kih3
marakah penuh 15 markah...ustaz cakap ada seorang dari senior kitaorang dapat markah penuh..
dia buat dekat sawah padi....dan dia hafal semua ..lancar je dia cakap...dia ni budak debat..jadi senang laa..meremang jugak sikit bila dengar..kih3...tak pelik laa kalau dia dapat markah penuh....hurmm..fiz nak buat dekat mana ek??...tepi sungai??..dekat masjid??...taman??...entah laaa...ada cadangan??

dah2..semakin melalut pulak,,,kepada yang tak tahu...CTU tu macam subjek Pendidikan Islam dekat sekolah harian biasa tu..

semester ni banyak larangan dari ustaz untuk masuk kelas...
antaranya:

1. - pelajar perempuan dikehendaki memakai tudung dan berskaf...tak nak nampak sehelai rambut pun..tudung bibik tak digalakkan...kalau pakai selendang mesti belit betul dan dada tak nampak..biasanya kan kalau pakai selendang kan orang tak peka sangat..

2. - masa pakai tudung tu dilarang membuat bonggol aka sanggul dekat belakang...hah..!!..nampak tak??benda tu dilarang dalam Islam....tapi mesti ramai yang cakap.."orang dah pakai tudung pun dikira bagus..yang tak pakai tu???..."...hurmmm...

3. - pelajar perempuan dilarang pakai makeup sebarang jenis makeup tak boleh..secalit pon tak boleh...muka mesti natural...ustaz cakap,,kecantikan orang perempuan hanya untuk suami sahaja...bukan untuk ditunjukkan di khalayak ramai...

4. - lelaki mesti duduk di barisan hadapan sekali..!!!

5. - lelaki mesti pakai pakaian yang boleh di buat solat terus...jangan pakai baju ketat2..dan labuh sikit baju tu...

6. - perempuan dan lelaki tak boleh satu group bila buat kerja....faham2 je laa kan kenapa??

7. - pakaian perempuan mesti laa yang berlandaskan syarak...mesti semua dah tahu kan???...ke dah tak ingat???..kih3

HAH..!!..tu je kot yang ustaz pesan...
kalau ada lagi harap maap ye...
mesti ramai yang merungut kan bila jadi macam ni???
ustaz fiz ni bukan konservatif tapi mencegah dari berlaku sesuatu yang tak elok...
kalau dia tahu siapa yang couple tu..dia pesan baik..contohnya..jaga anak dara orang elok2...jangan balik lewat bila keluar...jangan timbulkan syak..jaga batas pergaulan...

ustaz ni muda lagi tau orangnya...kacak lagi bergaya...
kalau tengok muka dia..sejuk dan redup je mata memandang...yang perempuan kelas fiz ada jugak yang gatal..kah3..jangan risau..ustaz fiz ni baik orangnya... =)

tapi apa yang dibuat ni ada pro dan kontra nye...
tapi tengok pada pendapat masing2 laa..
pada fiz okey je...
selagi dapat diterima dek akal apa salahnya kan???
yang baik tu patut diikuti...
dah2...
ceramah pulak..mesti ramai yang tak nak dengar ni kan...kah3



Hafiz: minggu depan ada pesanan apa pulak ek?? =)

PREVIOUS POST

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...