Wednesday, April 27, 2011

~Maya Karin Bertudung???dan Kenapa Dengan Aaron Aziz???... Mencari Guru Ilmu Agama~

Selamat Senja dan salam 1 auw..auw..auw...
senja ni kita keluarkan cerita yang keagamaan sikit ea...
baru laa tenang sikit kan???

kita cerita tentang Maya Karin pulak ea??
betul ke dia bertudung???..jawapannya adalah betul...!!!
sebab sekarang ni dia tengah berlakon dalam filem Ombak Rindu arahan Osman Ali...yang memegang watak Izzah..
merupakan seorang gadis kampung yang lemah lembut,,mengajar ngaji,,seorang yang lemah lembut dan berasa di landasan lorong agama yang benar..serta seorang yang pasrah dengan ketentuan Ilahi...


gaya maya karin bertudung dalam filem tersebut....


disebabkan tu dia melantik sorang guru agama untuk mengajar dia mendalami serba sedikit tentnag agama...3 minggu sebelum mula pengambaran dia berlatih selama 2 atau 3 jam setiap hari dengan cikgu tersebut...dan untuk dpatkan watak gadis kampung pulak dia selalu dengar lagu tradisonal....biasa laa..Maya ni kan kacukan Jerman...jadi Melayu dia agak kurang sikit laa...huhuhu....tapi hebat tak Maya mendalami watak dia???

filem ni diadaptasikan dari novel popular hasil nukilan Fauziah Ashari dan terbitan Astro Shaw Adn.Bhd dan Tarantella Pictures Sdn Bhd.

tapi kenapa dengan Aaron Aziz???
sebab Aaron Aziz akan jadi watak utama dalam filem ni...
kalau tak silap jadi suami kepada Lisa Surihani....
hah???....nak tengok tak macam mana kemesraan sepasang suami isteri yang dilakonkan oleh mereka??....kena laa tunggu filem ni nanti..kih3...
selain tu ada Julia Ziegler dan Bront Palare....






Hafiz: sedih......

~Ahmad Idham Bakal Bergelar Doktor???~

Selamat tengahari u olls dan salam 1 auw..auw..auw..
hari ni bangun awal sebab pergi pejabat bendahari bayar bil eletrik..
melayang lagi duit di akhir sem ni kan...
kalau tak bayar tak dapat kolej next sem siapa nak tanggung???

dah2...jangan nak merungut pulak..
hari ni fiz nak cerita tentang pengarah filem yang hot sorang ni...
dah nak jadi doktor pulak dah...
semakin hebat sudah...
macam bersaing dengan prof madya razak tu je???kih3...

sekarang dia dah hantar borang untuk menyambung pengajian di Universiti Utara Malaysia peringkat PhD industri dan akan bergelar Doktor dalam 2 tahun lagi..
sekejap je kan??
anda tak teringin ke??...kih3
tapi sebelum ni Idham dah ada ijazah dalam bidang perakaunan tau...
jangan main2 tapi tak sangka jadi pengarah filem pulak..kih3..

kenapa pilih UUM dan tak pilih universiti oversea kan??
dia kata UUM ada menawarkan bidang ni dan dalam jangka 2 tahun saja..
lagi pun dia boleh buat tesis tentang filem tempatan dan boleh dijadikan bahan rujukan untuk orang lain pulak kan...
bagus Ahmad Idham..
lepas ni buat filem yang lebih bagus....
=)










Hafiz: jiwa merana....hurmmmmmmmm

PREVIOUS POST

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...