Friday, November 11, 2011

Melantak Versi Hafiz Jauhari: Mee Rebus Kota Tinggi...!!!


Salam 1 auw...auw...auw
hari ni kita jumpa lagi dalam segmen Melantak...!!!
apa yang best kali ni fiz bawak ke tempat warung yang peling letuppss!!! dekat Kota Tinggi...
kalau orang Kota Tinggi khususnya yang duduk dekat bandar mesti ramai yang tahu dekat mana tempat ni...
Mee Rebus ni sangat berbeza..kenapa??..tunggu gambar akhir...kah3

kedai mee rebus ni pon dikenali sebagai kedai 1 Malaysia..
sebab apa??..Cina, India, Melayu, Bangladesh, Indonesia semua ada...
yang kaya, sederhana, kurang kemampuan pon ada..

yang macam2 kerja pon ada..penjenayah je tak tahu..kah3..
CEO, budak sekolah, guard, kerja bangunan semua ada laa...
percayalah..
antara bukti.. tengok ni..

percaya tak??? satu meja je dah penuh dengan orang Cina..
1 Malaysia sangat...!


atas ni sugar daddy aku...dia laa yang bayar...kah3


ni pulak pelan lokasi kedai tu...
dekat sebelah stesen minyak Shell..
dekat kota tu ada satu je Shell..
kalau tanya teksi mesti tahu punya..
yelaaa..papan tanda kedai pon tak ada kan??..hu3
hah...!..korang jangan cakap kedai ni nak roboh pulak..
kukuh je...!


eh???....salah gambar pulak...tunjuk yang dah habis..
ni pinggan aku..
licin...sampai habis kuah tu...
sedap loo...!


hah..!!..ni lagu sati keistimewaan dekat sini..
air milo dia...!!
PEKAT..!!!....kalau dekat kedai lain..cair..!!!..rasa macam susu je..kalau orang jawa cakap 'jombrang'...hah..!..masuk dalam kamus korang..kah3
tengok tu..milo nya dah nak dekat setengah cawan..harga??..jangan risau..masih rm 1.50..
berbaloi..

tapi jangan laa korang mintak air bandung..
erk??..kenapa??...sebab sirap nya dah dimasak dengan air gula dan bila mintak air bandung..dia tambah lagi susu...MANIS....!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
maaf laa mak cik ea??..kih3
tapi siapa minat manis tegar boleh laa mintak...hu3

kalau peminta teh panas atau teh tarik...
sini pon terbaik walaupun dia tarik tak panjang mana...hu3
teh nya dan susu sangat harmoni....wha macam ayat masterchef malaysia pulok,...kah3..
tapi kepada penggemar roti canai maaf ler..
tak dekat sini..
=)



inilah dia pelaris kedai mee rebus ni..
sebab apa??
ayam goreng dia...!
TERBAIK..!!!
aku sumpah korang tak akan menyesal punya....aku jamin...
kalau nak makan dengan ayam goreng ni pastikan korang datang sebelum pukul 11 pagi..
kadang pukul 10.30 dah habis...
sebab dia goreng dengan arang...eh...salah..
goreng gunakan arang...
maksudnya tak guna gas laaa...
dekat kedai ni cuma guna satu tong gas je untuk masak air.....COOL tak??

ayam dia sangat garing..
kalau korang bungkus...ayam nya tak liat...kerangupan nya pon masih terjaga...
tapi lemau sikit tu biasa laa kan??
ayam nya diperap dulu..
ayam segar....!!!
dapat rasa kemanisan ayam tu...
takut korang tak cukup pulak..kah3
patut rasa.. =)

dan inilah dia...
mee rebus terbaik...
toping untuk mee rebus kacang goreng,ikan bilis,lada hijau,bawang goreng,daun sup, limau sambal...
ada telur...telur tu sangat lembut...kalau kita makan telur goreng biasanya garing kan tepinya??tapi ini tidak...SEMPURNA....kadang2 telur nya setengah masak..kadang2 tak..boleh mintak...rahsia???...dia goreng dengan api kecil + minyak sederhana banyak...tapi ingat dekat kedai ni guna arang ya???..kau oandai kawal??...kah3
siapa yang tak nak pon tak apa...

kuah dia yang terbaik...!!!
pekat...rasa kemanisan kledek...
udang geragau pon rasa...
kepada siapa PERTAMA KALI makan mee rebus ni dia akan rasa lain macam sikit...
aku dulu pon sama...
tapi bila rasa kali kedua..ketagih wooo..!!
ada dadah kot??..kah3

semangkuk yang besar tu cuma rm 3.50...
sangat berbaloi...
kenyang sampai petang =)

ajinomoto??
ada jugak tapi tak banyak..
jadi tak rasa muak sangat..
sedap..!

dekat sini pon ada mee goreng,,mee hoon goreng,,nasi lemak...
tu biasa laa..
tapi ramai yang kata sambal dia sini sedap..
tapi manis sikit sambal dia ni...
pedas pon okey kot...

tapi rasa mee rebus ni lain dari lain...
tak tipu...
kadang dalam seminggu tu dua kali makan dekat sini..kah3


Hafiz: tapi kepada sesiapa yang tak biasa makan warung tu tak apa laaa... =)

No comments:

Post a Comment

PREVIOUS POST

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...