Tuesday, June 21, 2011

LEKO LEKO | Jenama Keropok Lekor Terengganu Di Antarabangsa ...!!!

Ni adalah entri kedua untuk malam ni..yeah...!!!
penat fiz edit benda ni pagi tadi...sebab tadi pagi tak de kelas..kih3
hari ahad baru-baru ni...masa hari bapak2 tu..
fiz keluar dengan mas,,atie,,suhada,,aisyah dan piqa...
sorang tak de dalam gambar..iaitu mas sebab dia yang tukang tangkap gambar..kih3

hah...kitorang naik bus sajo...dah macam rombongan...
tapi dalam banyak2..fiz teruja nak cerita tentang satu benda ni hah...!!
apa dia??

makanan feveret fiz..iaitu KEROPOK LEKOR...!!!
nyum..nyum sehingga menjilat bibir mungil..kah3..
tapi apa yang buat fiz terkejut adalah...
keropok lekor bukan di jual dekat kedai tepi jalan je..tapi dah ada dalam TESCO..!!!
ni dekat Tesco Bandaraya Melaka yang punya...kah3
kiosk dia sangat lawa dan mega...!!
ni pon cetusan idea rakyat Malaysia...sangar bangga..!!
boleh diperluaskan lagi....

jadi dengan teruja nya fiz pon beli laa..
nak try..tapi maaf laa ye banyak-banyak sebab kita tak boleh cakap macam ni...
"kak..nak beli kopok leko rm 1..."...
sebab macam fiz cakap tadi...ni lain sikit...
tagline pon dalam 2 versi...ada versi melayu aka loghat terengganu...
laman web dia pon ada..cuba klik sini..bila dah bukak nanti terasa macam bukak page Digi pulak..kah3..

apa yang beza nya keropok lekor ni adalah...
masa pembuatan keropok ni..dia dah siap2 letak lada hitam..
mula-mula tak perasan tapi bila dah makan banyak2 sikit baru sedar..kih3
kalau harga pulak dia ikut saiz bekas..iaitu S,,M dengan L....

tapi apa yang tak best nya adalah sikit sangat bila dia letak tu..
tak cukup..nak banyak2 sikit...kih3

jom kita tengok gambar yang fiz amek...
cekitdot....

papan tanda kiosk yang sangat lawa pada fiz + comel kan??..tapi ikan tu macam ikan bilis pulak..kih3



dapur masak yang selamat..tak takut kena percik api...ni pun dah tak guna kuali macam kedai tepi jalan tu..kih3


tagline dalam 2 versi....

senarai harga dan pilihan mana yang jadi pujaan hati??...kih3..tapi macam saiz baju pulak ek??...kih3


dah siap makan tu...makan pulak ABC + Cendol Jejantas...!!!


amacam??menggoda tak??..ni fiz sendiri tangkap gambar...harga dia lupa pulak...kih3


okey..cukup sajo untuk entri yang ini...
kalau nak tahu lebih lanjut boleh komen yawww..
=)






Hafiz: tadi petang makan kopok leko dekat pasar malam..hehehehehehe










No comments:

Post a Comment

PREVIOUS POST

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...