Monday, November 29, 2010

~BAHAYA ni...!!!..tolong ingatkan kamu..!!!~

ni tentang social network la..
apa lagi kalau bukan muka buku a.k.a Facebook..
jangan serakah sangat ye nak baca entry ni..kih3
tarik nafas ber meter-meter ye..
jgn smpai terhumbus angin ikot "pintu belakang" sudah ye..kih3

ni tentang aplikasi dlm FB tu ye..
iaitu tagging...
semua org suka msokkn gambar dahulu kala zaman sebelum wujudnya segala tamadun kan??
nk mengimbau zaman2 lanun dulu..kih3
dawai2 ingatan pon da karat kan??
tak cuba minom susu Anmun Gold??...katanya bgos untuk ingatan kan??hehehe
baiklah..
kadang2 kita pernah tak terpikir yang gambar tu akan memalukan atau mengaibkan mereka??

antara BAHAYAnya adlah:

men-TERGOLEK-kan maruah seseorang.
kenapa??
setiap org ada perubahan tidak kira baik atau tidak
dari pelbagai aspek termasuk lah SAIZ..
cuba gambr yang di tag tu zaman kegemilangan 'berisi' dia??..tak ke malu org tu dengan kawan2 baru dia kalau nampak gambar tersebut??....sebelum nat tag tu tanya tuan punya tanah dulu ya???boleh ea??


terdedah segala AIB orang.
kalu da aib,,mesti la berkaitan dengan perbuatan kan??..sebagai contohnya,,dulu seksi meksi + terdedah segala lurah dendam yang menikam jiwa umat lelaki yang imannya senipis kain organza dan di "upload"kan...Mungkin sekarang da berubah ke hulu jalan semula..yela,,da berumur kan..Tetapi dengan adanya gambar tu boleh menggugat rahsianya dahulu..jadi sebelum upload tu lihat serubahan terkini orang tu de ya??

komen yang meMALUkan.
seronok nya gambar kita di komen kan??termasuk la yg merepek lagi kerepek rangup yang penuh rencah kan...mugkin komen tersebut menyinggung perasaan dia waluapun anda berniat gurau senda tapi semua org mempunyai tafsiran sendri kan??
FYI,,ada yang turun naik lif pergi mahkamah atas saman malu tau..!!
kawan ker,,jiran ker,, kalau org tu tersinggung...dengan mudahnya dia akan mencampak kata-kata "see u in court..!!.."..tak ker haru biru- biru laut???...
jadi..hati-hatilah ...





klik untuk lihat gambar secara gemuk ukey??kih3





Hafiz: sedang on9..kih3

~yay...!!!..dapat tag..!!...~

ni bukan tag orang tapi tag orang lain yang tag empunya blog yang tak semegah apa2 ni.
sedang merendah diri ni...kih3
malu pulak...
ye la..1st tima kena tag ni tau..
terharu sangat..
thanks kepada amalina atau c dodol...kih3

ukey,,kembali kepada pokok kelapa kita ye..
gigih nak buat ni..ye la..newbie katakn..kih3

petua yang perlu di buat:
1.put your music library in shuffle mood
2.for each question press the next button to get your answer
3. you must write the answer to the question, no matter how silly it sound



If someone says 'is this ok?' you say ?
Deeper Conersation-Yuna
-mcm seksi pulak..kih3-

How would you describe yourself ?
Bitter Heart-Zee Avi
-ye ke pahit??nk rasa ke??-

What do you like in a guy / girl ?
Sofia Jane-Black
-sy nak mcm dia..mampu??-

How do you feel today ?
Blah Blah Blah-Kesha
-mcm mna tau ni??kih3-

What is your life's purpose ?
This is me-Demi Lovato & Jonas Brothers
-inilah sy ok??-

What's your motto ?
Pelita-A.P.I
-dalamilah lirik tu ya??-

What do your friend think of you ?
Mainan Jiwa-Rini AF
-sy tak pernah mempermainkan hati org lain =) -

What do you think of your parents ?
Betapa Aku Mencintaimu-Vagetoz
-luv u mak dengan abah..muahh..!!.=D -

What do you think about very often ?
Cinta-Melly Goeslow & Kriss Dayanti
-mungkin??-

What is 2 + 2 ?
Bilang Saja-Agnes Monica
-cakap je apa jwnpnye..huhuhu-

What do you think about your bestfriend(s) ?
Matahariku-Agnes Monica
-jd kawan sy erat2 ea??-

What do you think of the person you like ?
Teruskanlah-Agnes Monica
-terus mc mne ek??-

What is your life story ?
Godai Aku-Agnes Monica
-diriku selalu ingin di manja...kih3-

What do you want to be when you grow up ?
Jadikan Aku Yang Ke-2-Astrid
-tak rela di madukan..!!!-

What do you think of when you see the person you like ?
Ular Berbisa-HELLO band
-sakit tau kena gigit...hehe-

What will you dance at your wedding ?
Suara Ku Berharap-Hijau Daun
-jom joget lambak..!!~

What will they play in your funeral ?
Kasih Yang Tak Di Anggap-KERTAS
-motif??-

What is your biggest fear ?
Kepompong-Sindestosca
-takut kepompong labah-labah je nanti..kih3-

What is your biggest secret ?
Saat Kau Jauh(SKJ)-ST 12
-macam tau2 jex??kih3-

What will you post this as ?
Ke Mana Kau Pergi-Mahathir Feat Mas Idayu
-baca apa yg da post ni..jgn nak lari ea..!!... =P -

macam byk lagu indonesia kan??
no komen la..kih3..
kena tag tak??
amalina pon tak bagi tau kan kena tag semula untuk siapa2...jadi...
Kita Enjoy..!!

tapi sy nak juga tag cik c3gh4p ni.. =P



Hafiz: kelam ribut sikit buat post ni...sorry so much..kih3

~cara BERSENAM artis kita..mampu??~

yay...!!!..pagi yang baru sudah mula menyinari kembali lagi..!!
hari yang baru bermula tubuh badan yang mantop jgan jadi mcam lagu yg dpt no 1 kat Billboard tu..lagu "Like a G6"....mksod nyer GEMPAL,GEBU,GENDUT,GEDEMPOL,GEMOK,..lagi 1 pew ek??..pkir la sindiri...kih3...
kau kutok orang Hafiz??kau ungat kau kuros sgt???...ukey..baeklah...
tapi enrty ni tak de kena mengena pon dengn mukadimah kat atas ni..kih3..
saje nk wat gempak cket
jadi tak gempak nye???
tak jadi??ada Siti Nurhaliza kesah??kih3...
ukey sy gediksss..

kembali pda pokok klape perbicaraan kita yang masih hangat2 taik lembu korban..kih3..
pagi ney......terutama org bandar susa sgt nk bersenam kan??
org kampung pon sma..janagan nk ngutok org lain pula ye...
telah ad pertemuan yang d kaji oleh Prof Madya. Dato' Hafiz jauhari dari Fakulti Sains Kulinari
menjumpai cara senaman yang boleh d lakukan di rumah sahaja..
MUDAH kan???
jadi...tunggu apa lagi??
sambung la baca....

bahan-bahan nya:
  • cube lihat video nyanyian STACY.....hah??...menari la ekot mcm dia...kih3..kalu perasan,,dia akan pkai baju berlapis2 mcm bju sejok tu??...bukn la Malaysia ni sejuk sangat pon kan??...tetapi,,ada udang di sebalik mee banndung cik gayah montok kat depan tu,,yang STACY nak memanskan tubuh dia supaya peluh boleh leluar dengan banjir nya...ha...tak yah susa2 nk g mandi sauna ke berjemur ker....kalau perasan juga baju dia semua ketat2 kan??...ha..tu sebb nak dpatkan bentuk badan yg MELETUP..ayat macam tajuk lagu dia pulak kan??..kih3....dia buat mcm tu nk mengelakkan pemakaian KORSET...tau tak apa benda tu???...cari la kat Diva Google seblah ni...huhu....


  • then kita lihat pula video JACLYN VICTOR,,..hah..kita bersenam VOKAL pula sekarang...kalau tak ada video,lagu pon boleh sajo....cuba ikot suara dia......cuba la perlahan-lahan kan...masa nak masak ker???..tapi jangan la sampai terpancut semua air liur tu dalam periuk luk tu..nanti terlebih masin pula..kih3....atau pun masa nk tidokan anak...hah..ni cara yang bgos....tapi takot2 anak mati kejong pula lepas tu..kih3.......lagi 1 teknik dia masa memekak tu mulot dia terbuka luas tnapa sempadan...tu cara senaman mulut juga..kih3





  • kita beralih arah ker ZIANA ZAIN....bukan nak cerita tentang vokal dia tapi kalau nak mempraktikkan pon boleh juge berdasarkan cara2 JAC tu......kita nak senam KENING pula....ingat kening tak perlu senam ker???...cuba la buat macam kak ZIANA tu......kalau tak boleh nak buat,,gune penyangkot baju dan tarik kening tu ke atas perlahan lahan ye...kih3..


  • kening , vokal, badan suda..kita pergi ke BIBIR pula.....mesti rmai yang suka ni....ye la..semua nak bibir macam Angelina Jolie kan??..tapi kita versikan melayu..bibir ANITA SARAWAK..hah..!!..petua nya...muncungkan bibir anda tanpa had..kalu boleh sangkut penyangkut baju atau "Hanger" tu..dalam proses berjaya la tu......ataupun cara lagi mudah...senang...murah...adalah..................................................ambil CILI tumbok dan sapu di bibir selama 10 mint dan bilas sekali SAHAJA.....jadi la bibir yang mungil macam Kak Nita......da bibir kita ke KAKI....masih KakNita lagi ya mentor kita..cube lihat masa dia buat persembahan gaya dia jalan..penuh dengan gaya berahi tu.....pada suri rumah atau mr.mama..boleh lakukan pada pasangan anda..dan pada kanak-kanak bwah 18 taun tu,,simpan niat dulu ye..kih3..

  • ini bahagian yang sulit sikit untuk di uar-uarkan di dada-dada blog ye...jangan banned sy pula tau....ni nak kongsikan bersama je...cube lihat video INUL DARATISTA...atau melayunye MAS IDAYU....yang lagu dangdut la...jangan buka lagu balada dia pula.....mesti da faham nak cerita tentang apa kan??mestilah tentang punggung nye.....sapa nak dapat punggung yang mengghairahkan tu boleh la menari dangdut...kih3....tak perlu lagi nak suntik2 botox ni...bahaya.......apa lagi??gelek la....."amboi2 ewah...amboi2 ewah..."


  • apa lagi yg belum buat ea??.hah...KEPALA kan??....kepala ni lebih sinonim dengan lagu irama etnik kreatif la....anugerah ini jatoh kepada Ratu segala Queen NORANIZA IDRIS........cube kita survey semua lagu dia mesti dia menyanyi sambil memutar belit leher dia....eh,,tak de lar..kih3....dia gerakkan ke kiri dan kanan......da senam kepala mestilh senam MATA sekali kan...masa dia gelengkan kepala dia tu tengok mata tu??berputar 360 darjah mengikiut pusat bumi lagi tau.....

itu lah dia senaman 1 MALAYSIA 1 BADAN...kih3
ukey.....penat menaip...
tapi demi melahirkan masyarakat yang sihat ..
ku sanggup menaip ber ela-ela..
kih3...

jadi...apa tunggu lagi????
selamat sakit-sakit badan....





Hafiz:segala kecederaan tidak akan di tanggung sama sekali...

PREVIOUS POST

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...