~kenali lelaki dari pakaian??~

kita lupakan sejenak tentang undian tuh..kih3..

beralih arah pada pakaian dan cara berpakaian mencerminkan keperibadian seseorang lelaki. Ada lelaki yang cenderung berpakaian rapi dan bersih, tidak kurang juga yang sukakan gaya ringkas dan ada juga lelaki yang sukakan gaya yang agak selekeh. Secara umumnya, terdapat lima kategori lelaki yang boleh dikenali dari cara pemakaianya.

1.LELAKI YANG BERPAKAIAN MENGIKUT KESELESAAN DIRI SENDIRI (IKUT SUKA)

Lelaki jenis ini cenderung mengenakan pakaian mengikut kepuasan dirinya tanpa menghiraukan orang lain. Biasanya pakaian yang dikenakan tidak menepati cita rasa ramai orang, contohnya, baju yang tidak digosok (berkedut), memakai pakaian yang tidak dicuci, mengenakan stoking yang tidak sesuai dengan kasut dan kasut yang tidak sesuai dengan seluar atau baju yang dipakai. Bagaimanapun keterampilan seperti ini masih dapat memikat ramai wanita, kenapa?

-Mempunyai keperibadian yang kuat dan keyakinan yang tinggi.. -Bukan jenis pemalu dan canggung. -Memiliki hati yang terbuka dan jiwa yang panas. -Agresif dan mudah menyesuaikan diri dengan masyarakat sekeliling.

2.CARA BERPAKAIAN YANG SANGAT TELITI DAN RAPI

Cara berpakaian lengkap teliti dan lebih konvensional seperti mengenakan kasut yang berkilat dan sut yang padan dan lengkap. Pendek kata, penampilan mereka sangat menarik. Lelaki jenis ini digemari oleh para wanita kerana,

-Memiliki keperibadian yang utuh. -Berfikiran matang dan gentleman. -Sangat berhati-hati membuat keputusan. -Berpendirian teguh. -Menepati janji.

3.BERPAKAIAN PRAKTIKAL MENGIKUT KEADAAN DAN SUASANA

Lelaki jenis ini lebih praktik dalam banyak hal berbanding lelaki lain. Kebiasaannya mengenakan pakaian yang tidak berlebihan seperti kemeja T yang kemas dan rindah di pandang. Walaupun ringkas ia mengenakan pakaiannya dengan rapi. Lelaki jenis ini tetap digemari wanita kerana,

-Orangnya tenang dalam mengambil keputusan. -Langkah atau keputusan yang diambil telah dipertimbangkan dengan semasak-masaknya. -Penuh idea dan kreatif. -Tidak suka pada kongkongan, berjiwa bebas dan jika dikongkong lelaki ini cepat memberontak. -Selalu tidak puas hati pada hasil kerjanya, membuat lelaki jenis ini lebih berwawasan.

4.BERPAKAIAN KETAT, RINGKAS

Lelaki jenis ini suka mengenakan pakaian yang ketat dengan kancing baju terbuka di bahagian dada. Cara pakaian ada kalanya lebih kepada gaya konoi (country). Pada pandagan wanita, mereka tetap menarik tetapi lelaki jenis ini ada kelemahannya.

-Bersifat egois dan mementingkan diri sendiri. -Tidak begitu sesuai dalam pergaulan. -Suka menyinggung perasaan orang lain. -Tidak tetap pendirian, biasanya tidak matang membuat sesuatu keputusan.

5.BERHATI-HATI DALAM PEMAKAIAN, SANGAT TELITI (WARNA DAN JENIS KAIN)

Lelaki jenis ini berketerampilan sangat kemas dan sangat teliti dari hujung rambut sehingga hujung kaki. Lelaki ini sangat menitikberatkan warna dan jenis kain yang dipakai, semuanya harus sesuai, bahkan rambut juga harus sesuai dengan pakaian yang dikenakan. Disebalik penampilan itu, lelaki jenis ini juga punya kelemahan tersendiri,

-Lelaki jenis ini biasanya bersifat rendah diri.

-Tidak kuat kepercayaan diri.

-Lelaki jenis ini suka waswas dan ragu dengan diri sendiri.


benda ni bukan untuk lelaki baca je..tapi perempuan pon sama..dari sini,,boleh kenal lelaki di sekeliling anda..betul ke tidak??betul ke tidak??betul ke tidak??..gaya Datin Wannabe..kih3


note: macam tak percaya kan??komen??


Hafiz: lebih selesa tak berpakaian..ooppss..!!!...kih3~

7 comments:

Blog Copyright : Hafiz Jauhari. Blog Design by Sabrina Tajudin. Powered by Blogger.