Monday, November 29, 2010

~cara BERSENAM artis kita..mampu??~

yay...!!!..pagi yang baru sudah mula menyinari kembali lagi..!!
hari yang baru bermula tubuh badan yang mantop jgan jadi mcam lagu yg dpt no 1 kat Billboard tu..lagu "Like a G6"....mksod nyer GEMPAL,GEBU,GENDUT,GEDEMPOL,GEMOK,..lagi 1 pew ek??..pkir la sindiri...kih3...
kau kutok orang Hafiz??kau ungat kau kuros sgt???...ukey..baeklah...
tapi enrty ni tak de kena mengena pon dengn mukadimah kat atas ni..kih3..
saje nk wat gempak cket
jadi tak gempak nye???
tak jadi??ada Siti Nurhaliza kesah??kih3...
ukey sy gediksss..

kembali pda pokok klape perbicaraan kita yang masih hangat2 taik lembu korban..kih3..
pagi ney......terutama org bandar susa sgt nk bersenam kan??
org kampung pon sma..janagan nk ngutok org lain pula ye...
telah ad pertemuan yang d kaji oleh Prof Madya. Dato' Hafiz jauhari dari Fakulti Sains Kulinari
menjumpai cara senaman yang boleh d lakukan di rumah sahaja..
MUDAH kan???
jadi...tunggu apa lagi??
sambung la baca....

bahan-bahan nya:
  • cube lihat video nyanyian STACY.....hah??...menari la ekot mcm dia...kih3..kalu perasan,,dia akan pkai baju berlapis2 mcm bju sejok tu??...bukn la Malaysia ni sejuk sangat pon kan??...tetapi,,ada udang di sebalik mee banndung cik gayah montok kat depan tu,,yang STACY nak memanskan tubuh dia supaya peluh boleh leluar dengan banjir nya...ha...tak yah susa2 nk g mandi sauna ke berjemur ker....kalau perasan juga baju dia semua ketat2 kan??...ha..tu sebb nak dpatkan bentuk badan yg MELETUP..ayat macam tajuk lagu dia pulak kan??..kih3....dia buat mcm tu nk mengelakkan pemakaian KORSET...tau tak apa benda tu???...cari la kat Diva Google seblah ni...huhu....


  • then kita lihat pula video JACLYN VICTOR,,..hah..kita bersenam VOKAL pula sekarang...kalau tak ada video,lagu pon boleh sajo....cuba ikot suara dia......cuba la perlahan-lahan kan...masa nak masak ker???..tapi jangan la sampai terpancut semua air liur tu dalam periuk luk tu..nanti terlebih masin pula..kih3....atau pun masa nk tidokan anak...hah..ni cara yang bgos....tapi takot2 anak mati kejong pula lepas tu..kih3.......lagi 1 teknik dia masa memekak tu mulot dia terbuka luas tnapa sempadan...tu cara senaman mulut juga..kih3





  • kita beralih arah ker ZIANA ZAIN....bukan nak cerita tentang vokal dia tapi kalau nak mempraktikkan pon boleh juge berdasarkan cara2 JAC tu......kita nak senam KENING pula....ingat kening tak perlu senam ker???...cuba la buat macam kak ZIANA tu......kalau tak boleh nak buat,,gune penyangkot baju dan tarik kening tu ke atas perlahan lahan ye...kih3..


  • kening , vokal, badan suda..kita pergi ke BIBIR pula.....mesti rmai yang suka ni....ye la..semua nak bibir macam Angelina Jolie kan??..tapi kita versikan melayu..bibir ANITA SARAWAK..hah..!!..petua nya...muncungkan bibir anda tanpa had..kalu boleh sangkut penyangkut baju atau "Hanger" tu..dalam proses berjaya la tu......ataupun cara lagi mudah...senang...murah...adalah..................................................ambil CILI tumbok dan sapu di bibir selama 10 mint dan bilas sekali SAHAJA.....jadi la bibir yang mungil macam Kak Nita......da bibir kita ke KAKI....masih KakNita lagi ya mentor kita..cube lihat masa dia buat persembahan gaya dia jalan..penuh dengan gaya berahi tu.....pada suri rumah atau mr.mama..boleh lakukan pada pasangan anda..dan pada kanak-kanak bwah 18 taun tu,,simpan niat dulu ye..kih3..

  • ini bahagian yang sulit sikit untuk di uar-uarkan di dada-dada blog ye...jangan banned sy pula tau....ni nak kongsikan bersama je...cube lihat video INUL DARATISTA...atau melayunye MAS IDAYU....yang lagu dangdut la...jangan buka lagu balada dia pula.....mesti da faham nak cerita tentang apa kan??mestilah tentang punggung nye.....sapa nak dapat punggung yang mengghairahkan tu boleh la menari dangdut...kih3....tak perlu lagi nak suntik2 botox ni...bahaya.......apa lagi??gelek la....."amboi2 ewah...amboi2 ewah..."


  • apa lagi yg belum buat ea??.hah...KEPALA kan??....kepala ni lebih sinonim dengan lagu irama etnik kreatif la....anugerah ini jatoh kepada Ratu segala Queen NORANIZA IDRIS........cube kita survey semua lagu dia mesti dia menyanyi sambil memutar belit leher dia....eh,,tak de lar..kih3....dia gerakkan ke kiri dan kanan......da senam kepala mestilh senam MATA sekali kan...masa dia gelengkan kepala dia tu tengok mata tu??berputar 360 darjah mengikiut pusat bumi lagi tau.....

itu lah dia senaman 1 MALAYSIA 1 BADAN...kih3
ukey.....penat menaip...
tapi demi melahirkan masyarakat yang sihat ..
ku sanggup menaip ber ela-ela..
kih3...

jadi...apa tunggu lagi????
selamat sakit-sakit badan....





Hafiz:segala kecederaan tidak akan di tanggung sama sekali...

No comments:

Post a Comment

PREVIOUS POST

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...